امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر خارجه مصر؛

هدف نهایی رژیم اشغالگر اسراییل کوچ اجباری ساکنان غزه است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌وگوی تلفنی با همتای مصری خود گفت هدف نهایی رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه به منطقه سینا در مصر و بخش هایی از اردن برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینان است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف نهایی رژیم اشغالگر اسراییل کوچ اجباری ساکنان غزه است

در ادامه رایزنی های دیپلماتیک وزیر امور خارجه با مقامات کشورهای اسلامی در خصوص لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه، حسین امیرعبداللهیان یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با سامح شکری وزیر امور خارجه جمهوری مصر در این خصوص رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و بحران جاری غزه، از تلاش های این کشور جهت توقف درگیری و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه گفت: هدف نهایی رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه به منطقه سینا در مصر و بخش هایی از اردن است. در واقع تل آویو برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینان تلاش می کند اما مقاومت مانع اصلی تحقق خواب‌های پریشان صهیونیست‌ها شده است.

وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نشست اخیر در قاهره، از ارسال کمک های بشردوستانه ایران استقبال کرد و بر ضرورت رایزنی و ادامه هماهنگی ها میان کشورهای اسلامی و عربی، از جمله ایران و مصر در خصوص موضوع فلسطین تاکید نمود.

سامح شکری افزود: ما مخالف گسترش دامنه جنگ هستیم و معتقدیم که ملت فلسطین باید در سرزمین خود باقی باشند.

در این گفت وگو طرفین بر توقف فوری کشتار مردم فلسطین، ارسال کمک های بشردوستانه تاکید کردند و همچنین مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار