معاون حمل و نقل خراسان شمالی :

معاینه فنی بیش از ۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین در استان انجام شد

بجنورد(پانا) - معاون حمل و نقل خراسان شمالی گفت ۱۲ هزار و ۳۹۹ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین در خراسان شمالی طی ۶ ماه اول سال جاری، معاینه فنی شدند که نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معاینه فنی بیش از ۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین در استان انجام شد

سعید سبحانی معاون حمل و نقل افزود: از این تعداد، ۷ هزار و ۳۰ دستگاه ناوگان در مرحله اول و ۲ هزار و ۴۹۶ دستگاه ناوگان پس از اصلاح عیب، قبول شدند.

سبحانی با اشاره به این که ۲ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان در تست های مربوطه رد شدند، افزود: معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای‌، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها انجام می شود.

وی اظهارکرد: ۳ مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین در بجنورد، شیروان و اسفراین فعالیت می کنند و عملکرد ترمزها، لغزش جانبی چرخ، وضعیت ظاهری، موارد ایمنی داخل خودرو، تست آلاینده‌ها و کمربند ایمنی از جمله موارد کنترل در این مراکز برای صدور کارت معاینه فنی است.

این مسئول ادامه داد: در این بازه زمانی، ۳۸ بازدید از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین توسط کمیته نظارتی متشکل از اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حفاظت محیط زیست، استانداری و پلیس راه انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار