حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس افزایش پیدا می‌کند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خدمتگزاران و سرایداران مدارس پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی ویژه فوق‌العاده حقوق در نظر گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس افزایش پیدا می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و تبصره بند ب ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

در تبصره بند ب ماده ۸۸ لایحه آمده است که خدمتگزاران و خدمتگزاران سرایدار بعد ازگذراندن دوره های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار میشود، به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل سی و پنج درصد (۳۵%) و پنجاه درصد (۵۰%) از حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار می شوند.

محسن نجفی خواه به عنوان نماینده دولت در مخالفت با این بند، تاکید کرد: این مصوبه بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و مغایر اصل ۷۵ است‌، از سوی دیگر توقع افزایش حقوق را در خدمتگزاران و سرایداران سایر مراکز نیز ایجاد می کند. دولت بار مالی مستقیم و غیر مستقیم این بند را نمی تواند تامین کند.

محمدباقر قالیباف نیز قبل از به رای گذاشتن این بند، تاکید کرد: از آنجا که بار مالی دارد و دولت نیز آن را نپذیرفته است قطعا مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار