رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن در گفت‌وگو با پانا:

مدارس خصوصی باید استاندارد مدرسه‌سازی را داشته باشند

تهران(پانا)- رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گفت مدارس خصوصی نباید اجاره‌ای باشند و حتما باید استاندارد مدرسه‌سازی را داشته باشند. هنگامی که آموزش‌و پرورش مجوز برای ساخت مدارس را می‌دهد باید مکان را شناسایی کند و اگر مناسب نبود اجازه این کار داده نشود.

کد مطلب: ۱۴۱۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس خصوصی باید استاندارد مدرسه‌سازی را داشته باشند

ایرج رهبر، رئیس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن در گفت‌وگو با پانا درباره استاندارد مدرسه‌سازی در کشور، اظهار کرد: «بنگاه‌ها و خیریه‌هایی که در کشور مدرسه‌سازی می‌کنند نقشه‌ها، محاسبات، معماری برای مدارس مختلف و کلاس‌بندی را از سازمان نوسازی مدارس می‌گیرند. همینطور پروانه ساختمانی می‌گیرند و سازمان نوسازی مدارس نیز بر ساخت این مدارس نظارت می‌کند. با توجه به این نکات هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.»

وی افزود: «قبل از احداث مدارس در مکان مورد نظر، از سازمان نوسازی مدارس اجازه می‌گیرند و ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش تعریف می‌شود. همچنین اینکه با چه ظرفیتی مدرسه و کلاس‌ها را بسازند نیز بررسی می‌شود.»

مراکز عمومی از جمله مدارس باید با ضریب ایمنی و استاندارد بالا ساخته شوند

رهبر گفت: «در علم مهندسی مراکز عمومی مثل سینما، بیمارستان و همینطور مدارس باید با ایمنی و ضریب اطمینان بالا ساخته شوند همچنین ضرایب محاسباتی در این محل‌ها با واحد‌های مسکونی متفاوت است.»

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان گفت: «مقاوم‌سازی مدارس در دستور کار دولت قرار داشت. بعضی از افراد مجوز برای ساخت مدرسه خصوصی را می‌گیرنداما مکانی را برای مدرسه اجاره می‌کنند.»

وی درباره اینکه مدارس خصوصی نباید اجاره‌ای باشند، گفت: «مدارس خصوصی نباید اجاره‌ای باشند و باید استاندارد مدرسه‌سازی را داشته باشند. نباید در ساختمان‌های دو طبقه و قدیمی که استاندارد‌های لازم برای مدرسه را ندارند، مدرسه ایجاد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار