تسخیر سینما توسط «بچه زرنگ» و کمدین‌ها

تهران (پانا) - با اکران فیلم سینمایی انیمیشن «بچه زرنگ » و کمدی‌هایی چون هتل، شهرهرت، گیج گاه ، فسیل فروش سینماها نسبت به هفته‌های قبل رشد خوبی داشته اما با عنایت به سابقه اکران فیلم‌ها در سال گذشته باید منتظر رشد مخاطبین سینماها نسبت به ماه‌های قبل بود.

کد مطلب: ۱۴۱۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تسخیر سینما توسط «بچه زرنگ» و کمدین‌ها

سینمای امسال ایران تا شب گذشته نزدیک به 13 میلیون و 500 هزار مخاطب داشته است و گیشه فروش سینما تا شب گذشته به 578 میلیارد رسید که آمار بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

با نگاهی به فروش سینماها در هفته گذشته متوجه این موضوع می شویم که نزدیک به 800 هزار نفر مخاطب سینما در هفته گذشته به سینماها رفته‌اند که گیشه‌ 30 میلیاردی را برای فیلم‌ها شامل می‌شود.

در هفته گذشته هتل، پرفروش‌ترین فیلم یک هفته اخیر سینماهای کشور بود که موفق شد نزدیک به 16 میلیارد فروش داشته باشد که از این فیلم ۳۶۰ هزار در سینماها دیدن کردند.

دیگر فیلمی که نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کرد یک انیمیشن سینمایی با نام «بچه زرنگ» است که توسط کانون پرورش فکری کودکان ساخته شده است و این روزها چشم و چراغ سینمای انیمیشن و کودک در اکران است. این انیمیشن توانست نزدیک به 150 هزار مخاطب را به سینماها بکشاند که فروشی نزدیک به 5 میلیارد داشته است.

دیگر فیلم پرفروش سینما نیز فیلمی جز «فسیل» نیست که لقب پرفروش ترین فیلم سینمای ایران را در دست دارد این فیلم در هفته گذشته 70 هزار مخاطب را به سینماهای کشور کشانده است که به فروشی نزدیک به 3 میلیارد تومان نیز دست یافته است.

فیلم سینمایی «شهر هرت» و «گیج گاه» دیگر فیلم‌های پرفروش هفته را شامل می‌شوند که اولی توانسته 50 هزار مخاطب را به سینماها بکشاند و به فروش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی دست پیدا کند، گیج گاه نیز 40 هزار مخاطب را به سینماها کشانده است که این فیلم نیز یک میلیاردو 300 میلیون تومان فروش داشته است.

دیگر فیلم‌هایی که همچنان در سینماها به رقابت با فیلم‌های کمدی و انیمیشن «بچه زرنگ» می‌پردازند را فیلم‌هایی چون نارگیل ۲، هولیا، ستاره‌بازی، زنبور کارگر، بی‌مادر و شماره ۱۰ را شامل می‌شوند که نشان‌دهنده این موضوع است که فیلم‌های اجتماعی و کمدی در صف بعدی فروش قراردارند که بیانگر این موضوع است مخاطب سینماها این روزها بیشتر به دنبال تماشای فیلم‌های کمدی است.

فروش این روزهای سینماها بیانگر این موضوع است که بازگشایی دوباره مدارس و دانشگاه‌ها به فروش سینماها کمک شایانی داشته است و باید به انتظار دیگر ماههای پاییز نشست تا تب تند اکران پاییزی را دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار