مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران در بهار ١٤٠٢

تهران(پانا)- براساس گزارش مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی با نفت و بدون نفت به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در فصل بهار ١٤٠٢ به‌ترتیب ٢١٤٣٦١٢ و ١٨١٨٤٢٧ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر ٧,٩و ٦.١ درصد بوده است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش فصلی اقتصاد ایران در بهار ١٤٠٢

به گزارش مرکز آمار ایران، در فصل بهار ١٤٠٢ :

١.نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر ٨,٢ درصد بوده است که نسبت به فصل زمستان ١٤٠١، ١.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

٢. محصول ناخالص داخلی با نفت و بدون نفت به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در فصل بهار ١٤٠٢ به‌ترتیب ٢١٤٣٦١٢ و ١٨١٨٤٢٧ میلیارد ریال بوده است. در این فصل رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت به ترتیب برابر ٧,٩ و ٦.١ درصد بوده است.

٣. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فصل بهار ١٤٠٢ (بر مبنای سال ١٤٠٠) رقم ١٨٩,٣ بوده است که درصد تغییرات چهارفصل منتهی به فصل بهار نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) ٤٨.٥ درصد بوده است.

٤. جمع کل نقدینگی کشور به ٦٥٨٥٩,٧ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ١٤٠١، ٣.٩ درصد رشد داشته است.

٥. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ١٠,٩ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به ٢١٧٣٨٩٣ واحد رسیده است. در این فصل ارزش جاری بازار سهام با ١٠.١ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته به رقم ٧٩٨٩٣٨٠٠ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار بورس اوراق بهادار ٧٨٦٦٩٢١ میلیارد ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته ٤٣.١ درصد افزایش داشته است.

٦. کل واردات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٨٧٢٠ هزار تن و به ارزش ١٤١١٨ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ٢,٢ درصد و به لحاظ ارزش ٦.٨ درصد افزایش داشته است. در این فصل کل صادرات غیر نفتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٣٥٨٥٤ هزار تن و به ارزش ١٢٥٤٦ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ٢٦.١ درصد و به لحاظ ارزش ٧.٠ درصد کاهش داشته است.

٧. متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبد اوپک ٧٨,١ دلار بوده است که نسبت به فصل زمستان ١٤٠١, ٣.٩ درصد کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار