رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است

مشهد(پانا)- رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت مهمترین دغدغه والدین ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است که با اجرایی شدن مصوبه شورای شهر و افزایش میزان درصد هزینه پرداختی، بخشی از دغدغه والدین در تامین هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مرتفع می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت: ۴۸۴ دانش آموز با آسیب بینایی در استان خراسان رضوی در ۶ مدرسه ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: بیشترین آمار دانش آموزان با آسیب بینایی در مشهد متمرکز است و در راستای رویکرد مداخله بهنگام این دانش آموزان را از یک سالگی به همراه والدین پذیرش می کنیم و این گروه از دانش آموزان تا دوره دوم متوسطه در مدارس خاص نابینایان ادامه تحصیل خواهند داد.

وی با اشاره به توانمندی دانش آموزان با آسیب بینایی عنوان کرد: نابینایان عزیز با کسب مقام های کشوری و حتی جهانی در مسابقات علمی، پژوهشی ، فرهنگی و ورزشی ثابت کردند که موفقیت با محدودیت جسمی ناکام نمی ماند بلکه با اراده و همت مبتنی بر امیدواری میسر است.

تامین تجهیزات ورزشی مخصوص نابینایان، کاهش یا حذف شیب سکوهای اتوبوس ، مناسب سازی پیاده روها و دقت در نصب اعلان های ویژه نابیینایان در پیاده روها، اعلام صوتی مکان ها در تمامی اتوبوس ها ، بکارگیری فناوری های به روز جهت دسترس پذیری شهر برای نابینایان ، تامین تجهیزات خاص آموزشی همچون ماشین تحریر بریل، کاغذ بریل، برجسته نگار هوشمند و تجهیزات توانبخشی و کمک بینایی و نصب خودپرداز گویا در مدارس نابینایان بخشی از درخواست هایی بود که در این دیدار توسط معلمین با آسیب بینایی مدارس بیان شد.

در ادامه موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقلیت جامعه حق دارند همچون سایرین امرار معاش کنند و باید با خانواده های این عزیزان همدردی کرد ودر جهت رفع و کاهش مشکلات اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بهسازی پیاده روها گاها با اعتراضات مردمی روبرو شده است افزود : با این حال این رسالتی است که در جهت احقاق حقوق معلولین به آن توجه می کنیم و اهمیت می دهیم.

موحدیان در پایان گفت: جهت رفع مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان تلاش می کنیم تا بتوانیم انشالله بخشی از مشکلات این قشر از جامعه را کاهش دهیم.

در این دیدار شهردار منطقه دو، جهت احداث فضای سبز در دبیرستان نابینایان تقوا، تا پایان سال جاری قول مساعدت داد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار