کارشناس گروه آموزشی علوم تجربی آموزش و پرورش شهرستان شهریار :

لازمه آمادگی دانش‌آموزان در درس علوم، حضور مستمر در آزمایشگاه است

شهریار (پانا)- کارشناس گروه آموزشی علوم تجربی آموزش و پرورش شهرستان شهریار با هدف بررسی کیفیت و امکانات آزمایشگاه مدارس و ارزیابی شیوه تدریس معلمان از آزمایشگاه مدارس شهریار بازدید کرد و لازمه آمادگی دانش‌آموزان در درس علوم را حضور مستمر آنها در آزمایشگاه دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
لازمه آمادگی دانش‌آموزان در درس علوم، حضور مستمر در آزمایشگاه است

سیما خندانی به نمایندگی از گروه آموزشی علوم تجربی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار از آزمایشگاه مدرسه فدک فاز ۵ شهر اندیشه شهرستان شهریار، بازدید کرد.

وی در کلاس درس آزمایشگاه علوم تجربی، حضور یافت و ضمن صحبت با دانش‌آموزان، نحوه تدریس و انجام آزمایش مدرس این مبحث را مورد ارزیابی قرار داد‌ و خطاب به دانش‌آموزان پایه دهم تجربی گفت: تفاوت علم تجربی با علوم دیگر فقط قابل مشاهده بودن آن نیست و دیگر علوم هم قابلیت مشاهده دارند؛ تفاوت عمده و اساس علم تجربی، استفاده از حواس پنجگانه است. لازمه علم تجربی نه تنها دیدن، بلکه شنیدن، بوییدن، لمس کردن و چشیدن است. علم تجربی، علمی است بر اساس تجربه. هر چه تجربیات بیشتر شود، توانمندی در این علم، بیشتر خواهد شد.

کارشناس گروه آموزشی علوم تجربی در ادامه به بازدید از محیط آزمایشگاه مدرسه پرداخت و تاکید کرد: دانش‌آموزان باید با محیط آزمایشگاه آشنا شوند‌ و لازمه آمادگی آنها در درس علوم مستلزم حضور مستمر در آزمایشگاه است است.

وی در پایان صحبت‌های خود به لزوم تجهیز آزمایشگاه مدارس به میکروسکوپ‌های نوری اشاره کرد و گفت: امیدوارم وضعیت آزمایشگاه‌های تمامی مدارس مقطع دوم متوسطه، بهبود یابد؛ تا دانش‌آموزان از امکانات بهتری برخوردار بوده و لازمه پیشرفت و ترقی آنان، فراهم گردد.

دانش‌آموز خبرنگار: آناهیتا اوتارلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار