سهم ۶۰ درصدی زنان روستایی در فعالیت نوغانداری

تهران(پانا)- تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای توانمندسازی زنان روستایی در حوزه نوغانداری میان معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۶۰ درصدی زنان روستایی در فعالیت نوغانداری

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز نوغانداری کشور در حاشیه هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری مشترک در ۱۷ استان اولویت دار کشور، ما از صفر تا صد کار یعنی از ابتدای کاشت نهال تا تولید پیله ابریشم و بازاریابی محصول در کنار زنان روستایی هستیم.

عدیل سروی زرگر ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه همکاری امکانات، نهاده های یارانه دار اعم از تخم نوغان و نهال توت و ظرفیت های موجود مرکز نوغانداری در اختیار زنان روستایی متقاضی در حوزه نوغانداری قرار می گیرد و حمایت ها شامل مهارت آموزی ها برای تولید پیله ابریشم نیز می شود.

وی هدف اصلی این تفاهم نامه همکاری را توانمندسازی زنان روستایی فعال در بخش نوغانداری عنوان و تصریح کرد: با اجرای این تفاهم نامه می توان از ظرفیت زنان روستایی برای توسعه فعالیت های نوغانداری و افزایش تولید پیله ابریشم در کشور استفاده کرد.

سروی زرگر با بیان این که این تفاهمنامه دو ساله، قابلیت تمدید را دارد اظهار داشت: در برنامه اجرای این تفاهم نامه همکاری، توانمندسازی زنان روستایی در حوزه نوغانداری در استان هایی همچون خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در دستور کار قراردارد.

وی با اشاره به نقش آفرینی زنان در بخش کشاورزی و تولید محصولات مختلف گفت: تولید محصولات کشاورزی بدون حضور زنان روستایی معنایی ندارد و فعالیت آنان در برخی حوزه ها مانند گیاهان دارویی، خشک کردن میوه ها، فرآوری سنتی محصولات لبنی و نوغانداری پررنگ تر است. ر

ییس مرکز نوغانداری کشور افزود: ۶۰ درصد فعالیت نوغانداری در کشور توسط زنان روستایی انجام می شود و در این حوزه و در تولید پیله ابریشم با نقش آفرینی زنان روستایی، توفیقات خوبی طی ۲۰ سال اخیر داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار