تعداد پروازهای داخلی هواپیمایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت

تهران (پانا)- مدیرعامل هواپیمایی قشم اظهار کردتعداد پروازهای داخلی هواپیمایی قشم در ۶ ماه ابتدایی امسال با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است.ضریب اشغال به ۱۰۰درصد رسیده و ۳ هزار و ۵۰۰ پرواز داخلی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تعداد پروازهای  داخلی هواپیمایی قشم ۲۰ درصد افزایش یافت

رامین حمزه‌ای ، مدیرعامل هواپیمایی قشم در نشستی خبری اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته اقداماتی به منظور پیشبرد اهداف سازمان هواپیمایی کشوری،وزارت راه و دولت انجام شد.با توجه به تقاضای بالا صندلی در ابتدای هر سال تلاش شد تا تعداد پروازهای داخلی در کنار پرواز خارجی افزایش یابد.
وی افزود: تعداد پروازهای داخلی هواپیمایی قشم در ۶ ماه ابتدایی امسال با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است.ضریب اشغال به ۱۰۰ درصد رسیده و ۳ هزار و ۵۰۰ پرواز داخلی انجام شده است.
حمزه‌ای عنوان کرد:میزان پروازهای خارجی نیز با رشد ۱۰ درصدی همراه شده است و با وجو آنکه سود ما در پروازهای خارجی است با افزایش ضریب اشغال میزان سود را افزایش داده‌ایم.
وی گفت: فشم ایر در سال ۱۴۰۰ کار خود را با ۷ فروند هواپیما آغاز کرد و ما بدون وام و تسهیلات با کمک نرخ‌های مصوب با رشد درآمد به ۹ فروند رسیده و به زودی یک فروند دیگر به تعداد هواپیماهایی فشم افزوده می‌شود.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی قشم‌ با بیان اینکه پس از هواپیمایی هما تنها ایرلاینی هستیم که مجوز پرواز به اتحادیه اروپا را داریم، تصریح کرد: در ایام حج هواپیمایی قشم به هواپیمایی جمهوری اسلامی کمک کرد تا پروازهای اروپایی با کاهش مواجه نشود.
حمزه‌ای با بیان اینکه رتبه مجوز پرواز به اتحادیه اروپا در هنگام تحویل مدیریت این شرکت ۲ و نیم بوده که اکنون به ۱.۱۴ رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت تی سی او خاطرنشان کرد:تی سی او سرمایه ملی برای کشور است که باید حفظ شود اما به دلایلی ممکن است این مجوز با مشکلاتی مواجه شود.
وی با اشاره به پروازهای اربعین هواپیمایی قشم،عنوان کرد: چرخه تعمیرات و تامین موتور به خوبی انجام شده است و برنامه توسعه شرکت نیز در دستور کار است که با توجه به تحریم‌ها امیدواریم تا پایان سال ورود هواپیمای جدید به ناوگان انجام شود.
مدیرعامل هواپیمایی قشم تصریح کرد: هیچ هواپیمایی بابت رد دیون از چرخه پرواز خارج نشده است.سن تقویمی برخی هواپیما که به پایان برسد به ارابه فرود و موتور جدید مجهز می‌شود.
حمزه‌ای خاطرنشان کرد: هیچ هواپیمایی از قشم ایر خارج نشده است.صنعت هواپیمایی به عنوان پیشانی تحریم با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کند.برای ترخیص و تامین قطعات به تخصیص به موقع ارز نیازمند هستیم.و برخی از قطعات ما به تازه‌گی ترخیص شده است.
مدیرعامل قشم ایر اظهار کرد: بسیاری از قطعات های‌تک در داخل تامین می‌شود و بیشترین همکاری را با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.حتی موکت هواپیما نیز از دانش‌بنیان‌های داخلی تامین می‌شود که موجب رشد و پیشرفت و اشتغال داخلی شود.
وی با بیان اینکه حماسه اربعین در ۱۴۰۲ با نظم بیشتری انجام شد،تصریح کرد: ۱۳ هزار مسافر اربعین توسط قشم ایر جابه جا شدند و متوسط تاخیر با کمترین میزان تاخیر ایرلاین‌ها به ۱۲ دقیقه رسید.
وی عنوان کرد: این عملکرد مثبت موجب تقدیر رئیس سازمان هواپیمایی شد.از شهرهای تهران،شیراز،کرمان، بندرعباس و فشم به مقصد نجف پروازهای اربعین انجام شد.
وی گفت: تا سال ۱۴۰۳ مسیرهای جدید داخلی و خارجی به پروازهای قشم افزوده خواهد شد.
وی درباره ممنوع‌شدن پروازهای چارتر بیان کرد: ما هیچگاه پرواز چارتر نداشته‌ایم و این ممنوعیت شامل حال ما نیست.
حمزه‌ای عنوان کرد: قشم‌ایر مطابق با گزارش سازمان هواپیمایی جزو سه شرکت هوایی با کمترین تاخیر است.در موارد تاخیر هم فراتر از آیین‌نامه‌ها تکریم ارباب‌رجوع صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: به تمام استان‌های محروم و کم‌برخوردار نیز پروازهای داخلی قشم‌ایر در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار