مدیر آموزش و پرورش رودهن خبر داد:

مراسم تقدیر از یاوران دانش‌آموز و فرهنگی نماز جمعه در رودهن

رودهن (پانا) - مراسم تجلیل از یاوران جمعه آموزش و پرورش رودهن شامل دانش‌آموزان، معلمان و مدیران با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تقدیر از یاوران دانش‌آموز و فرهنگی نماز جمعه در رودهن

مراسم تجلیل از یاوران جمعه آموزش و پرورش رودهن شامل دانش‌آموزان، معلمان و مدیران با حضور حجت‌الاسلام سید محمد‌حسینی، امام‌جمعه بخش رودهن، عبدالوهاب امیری بخشدار رودهن، زهرا رستمی مدیر و مهدی حبیبی معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی شهید حاج‌قاسم سلیمانی رودهن برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد‌حسینی امام‌جمعه بخش رودهن بیان کرد: نماز جمعه کانون وحدت، انسجام و همبستگی و محل خدمتگزاری به مردم است. حضور در نماز جمعه موجب ارتباط با خدا، تقویت ایمان، معرفت افزایی، فراگیری آموزه های دینی، انس و الفت با نام و یاد خدا و سبب آشنایی با مسائل سیاسی و اجتماعی روز می‌شود.

وی افزود: یکی از جنبه‌های مهم نماز جمعه این است که تریبون مردم و بیانگر مطالبات مردم است، ما از تعامل و همکاری شما دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز با نماز جمعه تشکر و قدردانی می‌کنیم. با حضور و فعالیت شما در مراسم نماز جمعه، فضای این مراسم‌ معنوی، نورانی‌تر و صمیمی‌تر می‌شود.

زهرا‌ رستمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌ رودهن در این مراسم گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز رودهن همواره در مسیر فرایض دینی فعال و کوشا و مصمم هستند و از آن‌ جمله نماز جمعه است که مهم‌ترین مکان برای تربیت همه‌جانبه در راستای اهداف مدرسه‌ است، بنابراین ضمن شرکت فعال در این‌ مراسم، از تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه تقاضا داریم در امر شرکت و تشویق و ترغیب دینی و معنوی جهت نماز جمعه در مدارس فعال بوده و پیگیر و متعهد عمل کنند.

وی اذعان کرد: نماز جمعه، خاستگاه حضور معنادار و هدفمند سیاسی، اجتماعی و دینی افراد است و بی‌شک، دانش‌آموز و فرهنگی ما وقتی در این مراسم شرکت فعالی را از خود به نمایش می‌گذارد از منشا این خاستگاه، آثار و جنبه‌های تربیتی بسیاری به مدرسه و در میان دیگر دانش‌آموزان، نفوذ خواهد کرد. نماز جمعه در واقع صحنه حضور و نمایش اصل و اساس هویت ملی و اجتماعی و دینی دانش‌آموزان مثل دیگر افراد است که جایگاه آن در مدارس بیش از پیش باید پررنگ و ارتقا یابد.

رستمی در ادامه مطرح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال تحصیلی جاری همانند سال قبل، معین شده است هر هفته فرهنگیان و دانش‌آموزان یک مدرسه به صورت محسوس در نماز جمعه شرکت کرده تا جریان این تربیت سیاسی، اجتماعی و دینی در مدارس ما همواره پویا و سرزنده باشد.

در پایان این مراسم با اهدا لوح و هدیه از دانش‌آموزان، معلمان و مدیران که یاور نماز جمعه بودند و اهتمام ویژه در طول سال تحصیلی گذشته داشتند، تقدیر و قدرانی شد.

دانش‌آموز خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار