رئیس اداره استعدادهای درخشان خراسان‌رضوی:

ماموریت اصلی سازمان استعدادهای درخشان، تربیت افراد اثرگذار است

مشهد (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان خراسان‌رضوی گفت ماموریت اصلی سازمان استعدادهای درخشان، تربیت افراد اثرگذار برای رفع نیازهای کشور است. در واقع زبده یابی و زبده‌پروری کاری حرفه‌ای، حیاتی و مهم به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۱۲۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت اصلی سازمان استعدادهای درخشان، تربیت افراد اثرگذار  است

محمد لایقیان جوان، رئیس اداره استعدادهای درخشان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از دبیرستان فرزانگان ۴ اظهار کرد: یکی از دستگاه‌های موثر در تعلیم و تربیت نخبگان در کشور ما سازمان استعدادهای درخشان است. هدف این سازمان این است که دانش‌آموزان برخوردار از استعداد و هوش بالا شناسایی شوند و مسیر بسیار مهمی را از برخورداری استعداد تا نخبه‌شدن طی کنند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل پس از پذیرش این دانش‌آموزان در آزمون‌های ورودی، فرآیندهای زیاد تربیتی، آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی طراحی می‌شود تا آنها بتوانند به یک سوال زیبا و عبارت پرمفهوم راه پیدا کنند. عبارتی که در قله ماموریت سمپاد طراحی شده این است که برای هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری حضور داشته باشد. یعنی بسته به نیازها و مسائل کشور، ماموریت ما فرق خواهد داشت.

لایقیان جوان در ادامه به همه دانش‌آموزان توصیه‌ کرد با سه "م" منزل به معنی ارتباط با خانواده، مدرسه و مسجد و سه "ت" تربیت بدنی، تحصیل و تقوا، آینده خود را بیمه کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: یکایک شما فرزندان عزیز ایران، سمپادی هستید، چرا که تک‌تک شما برخوردار از استعدادهای فراوانی هستید، اما ممکن است زمینه بروز و ظهور نبوغ شما در این آزمون فراهم نشده باشد و قطعا شما در ساحت‌های دیگر فرصت درخشش فراوانی دارید و اگر کسی از آزمون استعدادهای درخشان جا بماند، به این معنا نیست که در این مجموعه به حساب نمی‌آید.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار