مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

مشارکت کردن و مشارکت جویی، دو شاخصه مهم در نظام آموزش و پرورش است

تنها راه تغییر، یادگیری مهارت‌های جدید است

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این مطلب که اولین شاخصه در نظام آموزش و پرورش مشارکت کردن و مشارکت جویی است، عنوان کرد وجود این دو شاخصه برای نظام آموزشی فرازنشین لازم و ضروری است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت کردن  و مشارکت جویی، دو شاخصه مهم در نظام آموزش و پرورش است

سید جمال وزیری در گردهمایی مدیران مدارس و کارشناسان شاهد شهرستان ها و مناطق استان سمنان که در مجتمع آموزشی، رفاهی شهمیرزاد برگزار شد، اظهار کرد: تنها راه رشد کردن، تغییر و همچنین تنها مسیر تغییر، یادگیری مطالب جدید است.

وی با اشاره به اینکه گردش دانش با تجربه گردانی اتفاق می افتد، گفت: امروزه بچه ها همانند کوزه ای از انبوهی سوال، یک نسل پرسشگر و زودباور هستند و ما وظیفه داریم نسلی تیزهوش اما کندباور را تحویل جامعه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان اینکه ابزار سنتی، قادر به مبارزه با شیوه ها و سبک های جدید نمی باشد، افزود: بنا به تفسیر مقام معظم رهبری، باید برای تبیین نظام تربیتی خود از هنر استفاده کرد.

کلید اقتدار و رهایی ما، در مدارس ساخته می‌شود

وزیری با بیان این نکته که ما امروز با دو خیمه گاه تربیتی اسلام و غرب مواجه هستیم، ادامه داد: باید مانع ورود ناهنجاری نظام غربی شویم و در جهت استخراج و کشف نظام مقدس اسلامی تلاش کنیم و با صادر نمودن آن را ترویج دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه مدرسه محل پس انداز نیروی انسانی و تولید ثروت است، گفت: مدرسه باید تولید گر و مولد باشد و مدیر همچون باغبان این تولید همواره باید سعی نماید تا انسان را در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به این نکته که یکی از سه عناصر بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت پذیر کردن جوانان و نوجوانان است، عنوان کرد: معنی و مفهوم مدرسه در چهل سال دوم انقلاب دچار تغییر شده است.

وزیری با عنوان این مطلب که معلم خوب می تواند مدیر نمونه تربیت کند، تصریح کرد: وظیفه اصلی معلم تبدیل ذهنیت ها به عینیت ها است و لازم است با تمرکززدایی به معلمین شخصیت و میدان داد.

وی در انتها معلم را کاشف استعدادها و هنرمند مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: استفاده از روش های خلاقانه و نوین و شناخت هویت و جهانی اندیشی دانش آموزان، در تعلیم و تربیت و آموزش سرآمد نسل فردا بسیار موثر است.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار