چه تعداد داروی ایرانی در لبنان ثبت شده است؟

تهران (پانا) - وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد ۳۰ داروی ایرانی در لبنان ثبت شده که بر اساس کیفیت بالا و قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر کشورها بوده است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چه تعداد داروی ایرانی در لبنان ثبت شده است؟

به گزارش ایرنا، وزرای بهداشت ایران و لبنان روز چهارشنبه بر گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت تاکید کردند و وزیر بهداشت لبنان با اشاره به تعداد زیادی از پزشکان فارغ‌التحصیل از ایران و مشغول به کار بودن در بخش‌های مختلف سلامت لبنان، اظهار کرد: این پزشکان بسیار کارآمد هستند و ما علاقه‌مند به همکاری با ایران در تمام حوزه‌های سلامت هستیم.

فراس الابیض افزود: ۳۰ داروی ایرانی در لبنان ثبت شده است، ما آمادگی خود را برای ثبت داروهای ایرانی که دارای کیفیت بالا و ارزان‌تر نسبت به سایر کشورها هستند اعلام می‌کنیم و تلاش می‌شود داروهای ایرانی را به شیوه سریع ثبت کنیم. داروهای با فناوری بالا، داروهای بیماری سرطان و بیماری‌های خونی بسیار مورد نیاز لبنان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران علاقه‌مند هستند با توافق طرف لبنانی، شعبه‌ای را در لبنان تاسیس کنند.

بهرام عین‌اللهی یادآور شد: یادداشت تفاهم پیشتر بین ۲ کشور امضا شده است و ما نیز یک برنامه اجرایی پنج ساله را نیز ارائه کرده‌ایم که بتوانیم اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: با همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران موفق به تاسیس دانشگاه سبطین در عراق شده است، دانشگاه‌های ایران می‌توانند در صورت توافق با طرف لبنانی، شعبه‌ای را در لبنان تاسیس کنند.

عین‌اللهی ضمن اشاره به الگوی موفق گروه پنج، خواستار تشکیل گروه مقاومت با محوریت سلامت بین کشورهای ایران، لبنان، عراق و سوریه شد. بنابراین برای پیشرفت سریع همکاری‌ها بین وزارت بهداشت ایران و لبنان، باید کارگروهی تشکیل داد.

وزیر بهداشت در این نشست، نیکنام دستیار وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل را به عنوان نماینده خود معرفی کرد؛ وزیر بهداشت لبنان نیز ضمن تاکید بر لزوم شکل‌گیری این کارگروه، مهندی سنان را به عنوان نماینده خود معرفی کرد.

وی همچنین همتای لبنانی خود را برای بازدید از توانمندی‌ های حوزه سلامت به ایران دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار