مدیرعامل خبرگزاری پانا خبر داد:

برگزاری اردوی ۱۶۰۰ نفره دانش‌آموزی برای اولین بار

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا از برگزاری اردوی ملی که بیش از ۱۶۰۰ دانش‌آموز از تمامی مناطق و استان‌های کشور در آن شرکت می‌کنند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوی ۱۶۰۰ نفره دانش‌آموزی برای اولین بار

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمد باجلان با اشاره به آموزش ۲۸ هزار دانش‌آموزخبرنگار در سال جاری گفت: خبرگزاری پانا با رویکرد جدید آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با مهارت خبرنگاری که طبق سند بالادستی یعنی سند تحول بنیادین بوده به آموزش ۲۸ هزار دانش‌آموز طی سال جاری اقدام کرده است. در سال اخیر هم ۶۰ هزار دانش‌آموز با مهارت خبرنگاری آشنا شده بودند که در مجموع می‌توان گفت قریب به ۹۰ هزار دانش‌آموز، مهارت خبرنگاری را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: خبرگزاری پانا در راستای برقراری عدالت آموزشی، قرار است ۱۶۰۰ دانش‌آموز از 723 منطقه آموزشی کشور را به‌صورت حضوری در اردوگاه‌های معاونت پرورشی شهر تهران با مهارت‌های خبرنویسی و فضای مجازی آشنا کند.

باجلان به اهداف و ماموریت‌های این اردوی ملی اشاره کرد و گفت: تولید محتوای رسانه‌ای دانش‌آموزی، ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان، بالا بردن عزت نفس دانش‌آموزان، کشف استعدادها و آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، تقویت روحیه کنشگری و... از مهمترین ماموریت‌ها و اهداف این اردو به شمار می‌آید.

به گفته باجلان در این اردوی ملی دانش‌آموزی با در نظر گرفتن عدالت آموزشی و ایجاد بستر مناسب برای تمامی دانش‌آموزان حتی در مناطق محروم، دانش‌آموز پس از حضور در این اردوی آموزشی با یک مهارت تخصصی آشنا خواهد شد و خروجی آن به‌کارگیری دانش‌آموزان در مناطق آموزشی آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا خواهد بود.

وی به برنامه‌های بلندمدت این اردوی ملی و آموزشی اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان پس از گذراندن واحدهای مختلف آموزشی در این دوره ملی با دریافت مدرک اولیه خبرنگاری و توانمندی که طی این دوره کسب می‌کنند، می‌توانند تمامی محتواهای خبری از قبیل خبرنویسی، ساخت پادکست، مدیا و عکاسی را تهیه و در نمایندگی‌های خبرگزاری پانا در مناطق مختلف کشور مشغول به فعالیت شوند.

باجلان به میانگین سنی برای حضور دانش‌آموزان در اردوی ملی و آموزشی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم اعم از دختر و پسر طی 2 اردوی جداگانه در این دوره شرکت خواهند کرد. با تاکید بر عدالت جنسیتی، سهمیه دختران و پسران در این اردو به‌صورت مساوی و برابر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل خبرگزاری پانا خاطرنشان کرد: این اردو برای اولین بار به‌صورت ملی و سراسری توسط خبرگزاری پانا انجام خواهد شد و تمامی محتواهای آموزشی این دوره توسط تیم مجرب و حرفه‌ای تهیه و تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار