بشیری در گفت‌و‌گو با پانا:

حضور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار و امنیت کشور می‌شود

آمار بالای داوطلبان در پیش ثبت‌نام‌ها در حضور مردم و نشاط اجتماعی موثر است

تهران (پانا) - نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت حضور مردم در انتخابات‌ها، به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب تقویت وحدت مردم و افزایش اقتدار و امنیت کشور خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار و امنیت کشور می‌شود

فرهاد بشیری در خصوص مشارکت حداکثری داوطلبان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات، گفت: «این تعداد شرکت‌کننده و داوطلب در جایگاه خود باارزش و خوب است؛ چرا که از نظر نیروی‌ انسانی و سرمایه‌ اجتماعی به جایگاه درستی رسید‌ه‌ایم و این میزان مشارکت می‌تواند در حضور مردم و نشاط اجتماعی اثرگذار باشد.»

وی ضمن اشاره به اصلاح قانون انتخابات بیان کرد: «انتخابات مجلس شورای اسلامی از رویدادهای مهم سیاسی است و قانون کارشناسی شده می‌تواند اثرات خوبی در حوزه اجتماعی-سیاسی داشته باشد. مشخص شدن ایرادات هر قانون مستلزم اجرایی‌ شدن آن است که خوشبختانه این قانون نسبت به قانون قبلی شرایط بهتری دارد.»

بشیری ادامه داد: «از اتفاقات مهم این اصلاحیه پیش‌ ثبت‌نام است که در مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و کاندیداهایی که علاقه‌مند به حضور در مجلس شورای اسلامی هستند، باید دارای یک‌سری مولفه‌های مد نظر این مصوبه باشند. همچنین در قانون جدید فرصت مناسبی برای بررسی و تعیین‌صلاحیت نمایندگان تخصیص داده شده است. امیدواریم با این اصلاحات و تصویب این قانون جدید، شاهد یک انتخابات پرشور در کشور باشیم.»

نماینده مردم پاکدشت، حضور مردم در انتخابات را عاملی موثر بر کارکرد و بازدهی مجلس دانست و گفت: «حضور مردم در انتخابات‌ها، به ویژه انتخابات مجلس موجب تقویت وحدت مردم و افزایش اقتدار و امنیت کشور خواهد شد. همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات پیامد‌های خوبی را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت و سبب می‌شود تا نمایندگان در قانون‌گذاری عملکرد بهتر و احتمام بیشتری داشته باشند.»

لازم به ذکر است، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری اخیر با خبرنگاران درباره پیش ثبت نام‌ها، گفت: «49 هزار نفر پیش ثبت نام کرده‌اند یعنی به ازای هر کرسی 168 نفر ثبت نام کرده‌اند. پیش ثبت نام یک مرحله جدید است اما ملاک ما ثبت نام نهایی است که از 27 مهر ماه انجام می‌شود اما اگر این تعداد افراد پیش ثبت نامی را با تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته در دوره‌های گذشته مقایسه کنیم، این عدد سه برابر شده است. که بالاترین نرخ در ادوار انتخابات‌های گذشته محسوب می‌شود.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این شورا در مرحله پیش ثبت نام ورودی ندارد. در این مرحله دستگاه‌های متناظر، تخصصی و مرتبط باید به استعلام‌های مربوط به متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس پاسخ دهند. اگر اعتراض و شکایتی هم وجود دارد، دستگاه‌ها با افراد مرتبط هستند و نتیجه را اعلام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار