مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی:

۲۴ دانش‌‌آموز خراسان جنوبی در دوره ملی خبرنگاری شرکت می‌کنند

بیرجند (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی از شرکت ۲۴ خبرنگار دختر و پسرخبرگزاری پانای استان، در دروه ملی آموزش خبرنگاری در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور مقام عالی وزارت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۴ دانش‌‌آموز خراسان جنوبی در دوره ملی خبرنگاری شرکت می‌کنند

محمد علی حسن آبادی، در شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموز استان، اظهار کرد: در این دوره ۱۵۰۰ دانش‌آموز، از ۷۲۳ منطقه آموزش و پرورش کشور درمرحله اول اردوی ملی آموزش خبرنگاری پانا برای توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه سواد رسانه‌ای در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هفته سوم و چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ حضور دارند.

وی در ادامه گفت: هویت بخشی به دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی و مهارت آموزی در کنار تربیت اجتماعی آینده سازان انقلاب اسلامی، سه عنصر اصلی و رسالت مهم سازمان دانش آموزی استان به شمار می روند.

وی، از تربیت نیروهای جوان، خلاق، متعهد و ارائه الگوی مناسب در راستای ترویج فرهنگ اسلامی را از دیگر وظایف خادمین سازمان دانش آموزی در بهارستان علم و ادب یاد کرد و افزود: سازمان دانش‌آموزی، باهدف ارتقای منش‌های اجتماعی مشتمل بر راستی و درستی، دوستی با طبیعت، دیانت، نظم‌پذیری، صرفه‌جویی، میهن‌دوستی، عدالت، شجاعت، مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری، درتحقق مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان خراسان جنوبی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان، توجه به مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان و پرورش آنها به عنوان دانش آموزانی مشارکت جو، منتقد و جامعه پذیر را از دیگر اهداف این سازمان برشمرد و از انعقاد تفاهم پایگذاری مدارس تمام تشکیلاتی با اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی، مدارس تمام‌ تشکیلاتی را نماد مدرسه‌ در تراز جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: پنج ساحت از شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین در حوزه معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر تقویت ویژگی های شخصیتی، اخلاق‌مداری، تعهد و رعایت حقوق شهروندی در دانش آموزان دختر و پسر استان، گفت: در عصر جهش‌های فناورانه، بی‌توجهی به کارهای تشکیلاتی و گروهی می‌تواند جایگاه و موقعیت نظام تعلیم و تربیت اسلامی را در گفتمان جهانی تضعیف کند.

مدیر سازمان دانش آموزی با بیان این که مدرسه به‌عنوان محیط اجتماعی سازمان‌یافته، مشتمل بر مجموعه‌ای از افراد، روابط و ساختارهای منظمی است که می‌تواند مطابق با اهداف و برنامه‌های تدوین شده، شایستگی‌های لازم کارهای تشکیلاتی را در یادگیرندگان ایجاد و نهادینه کند، ادامه داد: تربیت اجتماعی و سیاسی در قالب کارهای تشکیلاتی در مدرسه قابل تحقق و دستیابی است.

به گفته حسن آبادی، اعزام دانش آموزان استان به اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی، برپایی موکب های حسینی و رضوی در ایام اربعین و شهادت امام رضا(ع)، تربیت و ارایه ی آموزش های تخصصی به خبرنگاران خبرگزاری پانا در استان، تقویت مهارت های و اجتماعی دانش آموزان عضو تشکل سازمان دانش آموزی و هدفمند سازی آموزش ها را ا مهم تری برنامه های سازمان دانش آموز در تابستان گذشته به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار