وزیر آموزش و پرورش:

نمایش حقیقت جهاد فلسطینیان به جهانیان از بزرگترین تکالیف متولیان آموزش‌و‌پرورش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نمایش حقیقت جهاد فلسطینیان به جهانیان، بزرگترین تکلیف به‌عنوان متولیان آموزش و پرورش است، هرگونه بی‌توجهی و سکوت مدعیان دروغین تمدن و دموکراسی به وضعیت اسفبار غزه را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایش حقیقت جهاد فلسطینیان به جهانیان از بزرگترین تکالیف متولیان آموزش‌و‌پرورش است

آئین اختتامیه ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی (محمد الدوره)، در راستای حمایت از کودکان فلسطینی، با حضور رضا‌مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و بیش از ۸۰ نفر از چهره‌های برجسته ۲۰ کشور اسلامی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی باور ما بر حمایت از مظلومیت فلسطین در برابر ظلم‌سازی و استکبازستیزی رژیم صهیونیستی است، گفت: اشغال فلسطین و ظلم به مردم این منطقه مختص به یک محدوده جغرافیایی نیست؛ بلکه ظلم به همه مسلمانان است، از این رو حضور در چنین همایشی، از وحدت مسلمانان و ظلم‌ستیزی آن‌ها حکایت دارد. جمهوری اسلامی ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس برای شکست حکومت طاغوت و ترویج فرهنگ مقاومت در برابر ظالمان، ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز و ۴ هزار معلم شهید را فدای کیان کشور کرد و این شهدا امروز به نمادی از مقاومت در جهان تبدیل شده‌اند.

وی درباره تاریخ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، بیان کرد: تاریخ شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی به طور کلی به دو مرحله پیش از جمهوری اسلامی ایران و پس از آن تقسیم می‌شود. پیش از جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل به نمادی از شکست‌ناپذیری تقسیم شده بود و با این قدرت در ۶ نبرد فلسطین را زمین‌گیر کرد و هیمنه پوشالی از این رژیم پلید در جهان شکل گرفته بود که منجر به ترس دیگر کشورها از این حکومت غاصب شده بود که مبادا از نیل تا فرات را تصرف کند و تمامی این هیمنه با جمهوری اسلامی، نابود شد.

صحرایی ادامه داد: اهداف خبیثانه اسرائیل با شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران متوقف و با حرکت انقلابیون در ایران اسلامی، روز به روز ضعیف‌تر شد. کابوس اسرائیل، وجود و تفکر انقلاب اسلامی است؛ چرا‌که با پیشروی این تفکر، دیگر اسرائیلی در جهان باقی نخواهد ماند. امروز جهان شاهد مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها، ناامیدی ملت و نظامیان اسرائیلی ‌در جهان است و عامل این اتفاق، تفکر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز اسرائیل در حال هلاکت است و این نابودی بیانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران است. در چند روز گذشته در عملیاتی بی‌سابقه، شاهد پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در برابر اسرائیل تا بن دندان مسلح بودیم که شاکله نظامی این رژیم به واسطه دلاوری‌های جبهه مقاومت درهم کوبیده شد. این اقدام دقیقا مصداق بارز عبارت راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر پایان دوران بزن و دررو است. اگر یکی بزنید منتظر خوردن سیلی‌های دیگری باشید.

وی افزود: ما در ایران و جامعه تعلیم و تربیت، روز نهم مهر را به یاد کودکان مظلوم فلسطین و خصوصا شهید مظلوم فلسطین(محمد الدوره) که با پهلو گرفتن در کنار پدر، نمادی از مظلومیت کودکان فلسطین است را گرامی می‌داریم‌. گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نوعی تعظیم شعائر الله است و امروز شاهد آن هستیم که رژیم غاصب صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به کودک‌کشی روی آورده است و این یک برنامه حساب شده است؛ چرا که در ادبیات فرماندهان نظامی اسرائیل، کشتن کودکان فلسطینی برنامه‌ای برای خشکاندن نسل مقاومت در فلسطین تلقی می‌شود.

صحرایی اضافه کرد: چنین همایشی در راستای یاد و گرامیداشت خاطره شهیدان یکی از راه‌های مقابله با این حرکت خبیثانه است. نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم است چرا که تا زمانی که رسانه‌های ما فعال نشوند؛ جایگاه جلاد و شهید عوض شده و ظالم و مظلوم مشخص نمی‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش رسانه در نابودی رژیم صهیونیستی گفت: در راستای سرعت‌بخشی به شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی اسرائیل، نقش رسانه‌ها بسیار مشهود است؛ افراد تاثیرگذاری که می‌توانند با قلم، کلام و هنرشان مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان نمایش دهند. امروز قدرت اسرائیل با همین همایش‌های محدود زیر سوال رفته است و می‌توانیم شاهد فروپاشی قدرت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی ادامه داد: نمایش حقیقت جهاد فلسطینیان به جهانیان، بزرگترین تکلیف ما به‌عنوان معلمان و دانش آموزان است و امروز به عینه شاهد تفسیر این آیه از قرآن که می‌فرماید وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا هستیم. خداوند متعال حق را بر سر می‌نشاند و هیچ کس یارای مقابله با آن را ندارد و او پیروز‌کننده مظلومان در مقابل مستکبران است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مولفه عدالت در سند تحول بنیادین، افزود: بسیار خرسندم که در نظام آموزش و پرورش ما، ظلم‌ستیزی، استکبار‌ستیزی و عدالت یکی از مولفه‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران است. امروز تمام دانش‌آموزان ما از بدو تولد، می‌آموزند نه ظالم و نه مظلوم باشند، بلکه یار مظلومان عالم باشند و این از کودکی و پیش از دبستان در جان و دل دانش‌آموزان ما نهادینه می‌شود.

وزیر آموزش در پایان ضمن به جا آوردن مراتب قدردانی از دست‌اندرکاران این همایش و اصحاب رسانه بیان کرد: ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی، هرگونه بی‌توجهی و سکوت مدعیان دروغین تمدن و دموکراسی و سازمان‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر و نیز برخی دولت‌های اسلامی نسبت به وضعیت اسفبار مردم تحت محاصره غزه را شدیدا محکوم کرده و مصرانه از آن‌ها می‌خواهد با تلاش همه‌جانبه و اتخاذ تصمیمات مناسب هرچه سریعتر از ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوارغزه جلوگیری کنند و با اقدامات موثر خود به این نسل‌کشی آشکار پایان بخشند، انشالله که با همراهی خداوند متعال این رژیم غاصب از صفحه هستی نیست شود.

دانش‌آموز‌خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار