بازی‌های آسیایی هانگژو؛

وزنه‌برداران ایران حریف فولاد سرد هانگژو نشدند

تهران (پانا) - نمایندگان ایران در رقابت‌های وزنه برداری دسته ۱۰۹ کیلوگرم نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به مدال نرسیدند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وزنه‌برداران ایران حریف فولاد سرد هانگژو نشدند

پیکار‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، امروز (جمعه ۱۴ مهر) برگزار شد. مهدی کرمی و رضا دهدار نمایندگان ایران در این دسته بودند.

رضا دهدار که عنوان نایب قهرمانی وزنه برداری سال ۲۰۲۲ کلمبیا را در کارنامه دارد با سه اوت در حرکت یکضرب به کار خود پایان داد. دهدار در مهار وزنه‌های ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم ناتوان بود تا یکی از ناکامان بزرگ این دوره از رقابت‌ها لقب بگیرد.

مهدی کرمی دیگر نماینده ایران بود که با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم در حرکت یکضرب در جدول رقابت‌ها باقی ماند. کرمی در رقابت با بزرگان این رشته ۲ بار مغلوب وزنه ۱۷۶ کیلوگرم شد تا امید به کسب مدال در حرکت دوضرب وی افزایش پیدا کند.

کرمی که با کسب عنوان ششم به کار خود در رقابت‌های یک‌ضرب پایان داده بود در دوضرب ابتدا وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را انداخت، اما در ادامه موفق به مهار این وزنه شد. کادر فنی برای بالابردن شانس مدال کرمی وزنه وی را به ۲۲۲ کیلوگرم افزایش دادند، اما کرمی در مهار آن ناموفق بود تا نمایندگان ایران دست خالی این وزن را به پایان برسانند.

مهدی کرمی در پایان با ثبت مجموع مهار ۳۸۰ کیلوگرم به عنوان پنجم رسید. کرمی در این رقابت از ۶ حرکت ممکن تنها ۲ حرکت صحیح را به نام خود ثبت کرد.

در رقابت‌های وزنه برداری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نمایندگان ایران در دسته‌های ۸۱، ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم مردان توفیقی کسب نکردند و تنها امید کشورمان رقابت‌های فوق سنگین است. در این دسته علی داودی و آیت شریفی رقابت سختی با گورمیناسیان بحرینی دارند. ریحانه کریمی نیز اوت کرد و الهه رزاقی نیز به عنوانی بهتر از نهم نرسید. تا ساعتی دیگر سیده الهام حسینی به روی تخته رقابت می‌رود.

در رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم ۱۰ وزنه بردار حضور داشتند که فارس الباخ قطری انصراف داد و چهار وزنه بردار هم اوت کردند. در این دسته حتی روسلان نورالدین اف و اکبر ژورائف قهرمان نامدار ازبک‌ها هم سه حرکت خود را اوت کردند.

رده بندی کلی دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

۱- اکبر ژورائف از ازبکستان/ مجموع مهار ۴۱۷ کیلوگرم مدال طلا

۲- لیو از چین/ مجموع مهار ۴۱۲ کیلوگرم مدال نقره

۳- روسلان نورالدین اف از ازبکستان/ مجموع مهار ۳۹۱ کیلوگرم مدال برنز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار