طلبه سطح سه جامعه الزهرای قم:

برگزاری مراسم‌های مذهبی بهانه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با صفات معصومان است

مشهد (پانا) - طلبه سطح سه جامعه الزهرای قم و مربی قرآن ابتدایی اظهار کرد یکی از فوایدی که برگزاری جشن‌ها و مراسم شادی یا سوگواری برای معصومین در مدارس دارد، آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با احادیث و صفات شخصیتی این بزرگواران است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم‌های مذهبی بهانه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با صفات معصومان است

مریم صدفی گفت: یکی از برنامه های مفید و اثرگزار در هنگام برگزاری جشن ها و مراسم مذهبی در مدرسه خواندن احادیث پیامبر(ص) و معصومین (ع) توسط دانش آموزان و توضیح مفهوم آن است.

وی افزود: یکی از وظایف ما به عنوان معلم این است که دانش آموزان را با صفات پیامبر (ص) و معصومین (ع) آشنا کنیم و از آنان بخواهیم سعی کنند شبیه پیشوایان دینی خود باشند؛ همانطور که هرچقدر لباس دقیق تر طبق الگو بریده و دوخته شود، زیباتر و بیشتر مورد پسند ماست، ما نیز برای جلب رضایت خداوند باید شبیه پیامبر (ص) و معصومین (ع) که الگوی ما هستند باشیم.

طلبه سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی گرایش تربیت فرزند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مهربانی با دیگران، گذشت و بخشش خطای دیگران، بخشندگی و کمک به دانش آموزان دیگر، چه در مسایل مادی و چه در زمینه درسی، احترام به بزرگترها و خوش رفتاری با کوچکترها از جمله صفات پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند که می توانند سرلوحه و الگوی بسیار خوبی برای دانش آموزان باشند.

صدفی در پایان اشاره کرد: ما باید به دانش آموزان این حس خوب را منتقل کنیم که پیامبر اسلام(ص) بچه ها را خیلی دوست داشتند و خداوند نیز ما را زمانی که شبیه پیامبر (ص) باشیم خیلی بیشتر دوست خواهد داشت و آنان را به تفکر بیشتر برای شناخت پیامبر(ص) و معصومین (ع) دعوت کنیم.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار