وزیر اقتصاد:

مدیران نالایق با کانون ارزیابی شناسایی شدند

تهران (پانا) - آیت الله سعیدی در دیدار وزیر اقتصاد با ایشان، بر تلاش دولت برای جلوگیری از رفتار‌های جریانی و کنار زدن مدیران نالایق تاکید کرد. وزیر اقتصاد نیز اعلام کرد بسیاری از مدیران نالایق با کانون ارزیابی مدیران شناسایی شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیران نالایق با کانون ارزیابی شناسایی شدند

به گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفری نیم روزه به استان قم در دفتر آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، نماینده ولی‌فقیه در استان قم و امام جمعه شهر قم و نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سعیدی در این دیدار اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که در گذشته شیوه مدیریتی نامناسبی پایه گذاری شد و یک دولت که می خواهد این را درست کند، کلی باید هزینه کند.

وی با تاکید بر پرهیز از رفتارهای جریانی عنوان کرد: خطری که دولت‌ها را تهدید میکند این است که بسیاری از افراد نالایق برای به دست آوردن دل جریان‌ها، رفتارهای عوام فریبانه دارند که جذب این افراد نتیجه بخش نیست.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: افرادی که روی کار می‌آیند، باید مومن و معتقد به کار خود باشند، اگر از این تنزل کنیم، به مشکل برمی خوریم. افراد باید به کاری که میکنند معتقد باشند و به غیر از آن تن ندهند.

امام جمعه قم خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بنای شما و دولت آیت الله رییسی این بود که برای خدا کار کنید. ببینید حلال و حرام چیست؟ مردم باید بدانند که دولت سیزدهم اهل ورود به کارهای خلاف نیست.وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار تصریح کرد: کانون ارزیابی مدیران کمک کرد که تعداد خیلی زیادی را که نالایق بودند، شناسایی کنیم.

وی با تشریح برخی دیگر از اقدامات تحولی وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم، همچنین به استفاده از ظرفیت علمی حوزه‌های علمیه برای تحکیم اقتصاد اسلامی اشاره کرد.وی به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با راه اندازی و تکمیل درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و گفت: در کنار تکریم فعالان اقتصادی و جلوگیری از درگیر شدن آنها در پیچ و خم اداری، تلاش شد علاوه بر کمک به تولید، فعالیت‌های غیرمولد محدود شوند.

وی در ادامه به پروژه هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و توضیح داد: در این پروژه تلاش شد تا کارها به شکل سیستمی پیش برود و موجب کاهش مفاسد و شناسایی مفسدان شود. در نتیجه قبل از دولت سیزدهم دو میلیون و 700 هزار مودی داشتیم که با شناسایی گروه هایی دیگر توانستیم اکنون به بالغ بر 5.5 میلیون مودی مالیاتی برسیم.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به تلاش‌های خزانه داری کل کشور برای منضبط کردن خزانه، اعلام کرد: امروز تقریبا تمام حساب‌های دستگاه های و شرکت های دولتی در حساب واحد خزانه تجمیع شده و با این کار و استفاده بهینه از منابع مالی موجب شده که از بانک مرکزی استقراض نکنیم.

خاندوزی با یادآوری اینکه وزارت اقتصاد امین اموال دولت است، یادآور شد: بر این اساس در خصوص دارایی های دولت، مولد سازی را کلید زدیم و اجازه آن از مقام معظم رهبری گرفته شد.وی همچنین به کاهش معطلی مردم در گمرکات و کاهش زمان صدور گواهی استاندار از ۲۰ روز به ۹ روز به عنوان‌ مصداقی دیگر از فعالیت‌های تسهیل کننده فعالیت اقتصادی اشاره کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه با نگاه به اقتصاد اسلامی تاکید کرد: بیمه تکافل که سال گذشته آیین نامه آن نوشته و ابلاغ شد، به نوعی که با فقه شیعه هم سازگار باشد. اقدام دیگر راه انداری صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان است ماهانه مبلغ ناچیزی در قبوض مردم برای این بیمه اخذ می شود تا در حوادث طبیعی مردم بتوانند از این بیمه بهره مند شوند.

خاندوزی گفت: در حوزه بانک‌های دولتی تلاش اصلی بر حوزه قرض الحسنه که نقش پررنگی نداشت، معطوف شد و تلاش کردیم قرض الحسنه مهر ایران را پر و بال دهیم.

وی افزود: در حالی که بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ میزان ۶۰ هزار میلیاد تومان بود، این مبلغ به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و حتی دولت قبول کرد به جای نرخ کارمزد ۴ درصد بانک ها صرفا کارمزد خدمات را اخذ کنند و به نام کارمزد نرخ ثابت ۴ درصد اخذ نشود.

وی همچنین با اشاره به وجه التزام و اقاله اموال مردم که در رهن بانک می ماند نیز گفت: در این مورد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می شد نیز این مشکل حل شد و اکنون هر کسی که می تواند تسویه کند بانک ها ملزمند دارایی در وثیقه را از رهن درآورند.

خاندوزی تاکید کرد: در حوزه نظارت بانکی گرفتاری و مشکل بسیار زیاد است البته تلاش‌های زیادی انجام شده اما هنوز بسیاری از مشکلات پابرجاست.

گفتنی است، وزیر اقتصاد را در این دیدار، دکتر محمدجواد شریف زاده معاون بانک، محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، دکتر سید محمدهادی سبحانیان معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر سیدرحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور، دکتر سیدمحمد حسین قریشی مدیرکل حوزه وزارتی، مهدی محمدی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی ‌و دارایی قم، نیرو بخش مدیر کل امور مالیاتی استان قم، دکتر سعید فراهانی فرد و دکتر محمد نعمتی مشاوران وزیر اقتصاد همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار