آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج در شیروان برگزار شد

شیروان(پانا) - آیین اختتامیه مرحله ناحیه‌ای فراگیرترین مسابقه قرآنی بسیج (چلچراغ آیه‌ها و رزمایش انوار هدایت) در مسجد جامع شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج در شیروان برگزار شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه پیامبر رحمت (ص) هم برای عالم هستی و هم عالم آخرت است، گفت: رحمت به معنی جبران نقص و ضعف است و عالم هستی چون نقص داشت، با ولادت پیامبر امین(ص)، نقص آن رفع شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده افزود: اعراب جاهل بت‌هایی را که با دست خود ساخته بودند طواف کرده و برای آن ها قربانی می‌کردند و خون قربانی را به دیوار کعبه می‌مالیدند و پیامبر اکرم (ص) آمد تا جاهلیت درون انسان ها را از بین ببرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه جاهلیت نوع آن عوض شده است، اظهار داشت: همه ما باید در جامعه و محیط کاری خود با کسانی که ارتباط داریم، سیره پیامبر(ص) را عملیاتی کرده و شیوه‌های برخورد با مردم و به ویژه جوانان را اصلاح کنیم و لذا وقتی یک جوان وارد مسجد می‌شود باید مورد تکریم همه قرار بگیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، یادآوری نعمت‌های خداوند، بشارت و انذار، بیدار کردن وجدان‌ها و نامه نوشتن به شاهان ایرانی و رومی برای دعوت به اسلام را از شیوه‌های برخورد پیامبر اسلام (ص) با مردم برشمرد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شیروان نیز در این آیین گفت: راه مقابله با جنگ نرم توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام امیر ایزانلو با بیان تقدیر و تشکر از همکاری امام جمعه محترم، فرماندهی سپاه ناحیه، هیات امناء مساجد، اعضای پایگاه های مقاومت و شرکت کنندگان در مسابقات قرآن بسیج افزود: در سال ۱۴۰۲ یک حرکت بزرگ قرآنی در ۵۰۰ نقطه کشور اتفاق افتاد که نمونه نداشته است.

دبیر برگزاری مسابقات قرآن بسیج با ارائه گزارش مختصری از نحوه اجرای این مسابقات از مرحله پایگاه ها تا مرحله ناحیه بسیج اظهار داشت: از هر ۸۰ نفر یک نفر در این دوره از مسابقات قرآن بسیج شرکت کردند که در شهرستان شیروان ۱۸۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان حسین نیک فهم، پخش دو کلیپ در مورد پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم، مولودی خوانی توسط حاج محمد زحمتکش از مداحان اهل بیت(ع)، اهدای جوایز به هیئت محترم داوران و منتخبین این دوره از مسابقات و پذیرایی شام از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار