بازی‌های آسیایی هانگژو؛

تیم بسکتبال ایران از کسب مدال بازماند

تهران (پانا) - تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو برابر فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

کد مطلب: ۱۴۰۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تیم بسکتبال ایران از کسب مدال بازماند

‌تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز ۱۱ مهر به مصاف فیلیپین رفت و با شکست ۸۳ به ۸۴ برابر این تیم، از دور مسابقات حذف شد.

شاگردان هاکان دمیر بر خلاف انتظار‌ها و استراحت بیشتر نسبت به حریف، در این دیدار شروع خوبی نداشتند و با نتایج ۲۲-۲۸ و ۱۴-۲۰ کوارتر‌های اول و دوم را باختند تا در مجموع ۳۶ - ۴۸ بازنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم هم این تیم فیلیپین بود که با درخشش «جاستین برونلی» همچنان پیش بود و کوارتر سوم را ۱۸-۲۳ برد تا ۵۴ - ۷۱ پیشی بگیرد. در کوارتر چهارم، اما متین آقاجان‌پور با پرتاب‌های سه امتیازی خود ایران را به بازی برگرداند تا اختلاف ۲۰ امتیازی به شش امتیاز کاهش یابد.

تعویض‌های دمیر در کوارتر چهارم و بازی‌کردن با دو گارد جواب داد تا با شوت‌های پیرامونی سینا واحدی و متین آقاجان‌پور، اختلاف به دو امتیاز برسد. درخشش واحدی باعث شد ایران در امتیاز ۸۰ بازی را به تساوی کشانده و ۸۱-۸۰ پیش بیفتد.

در نهایت، اما این فیلیپین بود که با نتیجه ۸۳ - ۸۴ به پیروزی رسید تا حریف چین در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شود. ایران در کوارتر چهارم با نتیجه ۲۹-۱۳ پیروز شد.

به این ترتیب تیم ملی ایران که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ - جاکارتا و ۲۰۱۴ - اینچئون فینالیست شده و عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورده بود، نتوانست برای سومین دوره متوالی فینالیست بازی‌های آسیایی شود. تیم ملی ایران فردا برای کسب رتبه پنجم تا هشتم با کره جنوبی بازی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار