مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد؛

هشدار زرد ورود گرد و غبار به پایتخت

تهران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران درخصوص ورود گرد و غبار از استان‌های همجوار به پایتخت هشدار داد و گفت افراد دارای بیماری تنفسی و زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار زرد ورود گرد و غبار به پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت به ویژه نیمه جنوبی و ارتفاعات شمال شرقی استان خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز دوشنبه دهم تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شاهد این مخاطره خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور اشاره کرد و عنوان داشت: با خیزش گرد و غبار شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، لذا به همه مردم مخصوصاً افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر در ادامه در خصوص استحکام بخشی به ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و بیان داشت: در مواقع باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد لذا از همه افراد و ذی‌نفعان می‌خواهیم نسبت به ایمنی موارد مطروحه اقدامات لازم را انجام دهند از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان کهنسال بپرهیزند.

وی درخصوص عملیات سمپاشی در مزارع نیز هشدار داد و گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود عملیات سم و محلول پاشی را به زمانی که جو آرام است و وزش باد نداریم موکول کنند و از استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار