رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

انتقال جذابیت‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان نیازمند روایت‌گری جدید و خلاقانه است

‌تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس و جمعی از مدیران‌، مولفان و کارشناسان سازمان پژوهش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال جذابیت‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان نیازمند روایت‌گری جدید و خلاقانه است

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام علی لطیفی در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی،‌ پیشنهاد تدوین منظومه‌ای دقیق برای هشت سال دفاع مقدس و آثار و ارزش‌های مربوط به آن را مطرح کرد و گفت: زمانی که از دفاع مقدس در برنامه درسی صحبت می‌کنیم، باید نقشه همه‌جانبه، کامل و جامعی داشته باشیم تا بدانیم چگونه می‌خواهیم جنگ را روایت کنیم، این روایتگری را از چه منظر و زاویه دیدی می‌خواهیم به دانش‌آموز ارائه دهیم تا مشخص شود چه شایستگی‌ها و چه مفاهیمی ضرورت دارد به دانش‌آموز منتقل شود؛ برای رسیدن به این هدف، سازمان باید مورد حمایت دیگر مجموعه‌ها از جمله بنیاد حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس و مجموعه‌های متناظر باشد.

وی افزود: البته در برخی از کتاب‌ها مواردی آمده است که نوع پرداختن به موضوع دفاع مقدس حقیقتا دارای نوآوری و جذابیت بوده است. برای مثال کتاب‌های کار و فناوری و رشته‌های فنی مهندسی دبیرستان که در آن به ابتکارات خلاقانه‌‌ حوزه مهندسی در جبهه اشاره شده است و اینکه رزمندگان چگونه با جوشکاری و قطعات خودساخته‌ای، مشکلات و بن‌بست‌های بزرگی را از سر راه برداشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفی، محتوایی و تصویری مطالب درسی مربوط به دفاع مقدس، رسالت و تکلیفی روی دوش سازمان پژوهش است، گفت: انتقال جذابیت‌های دفاع مقدس، نیازمند روایت‌گری جدید و خلاقانه است، باور قلبی تمام اقشار و افراد جامعه به حقانیت و صداقت بی‌تردید شهداست و نباید این فرصت ارزشمند به دلیل عدم روایتگری صحیح از دست برود. روایتگری درست و خلاقانه امری است که نه تنها سازمان پژوهش بلکه تمام دغدغه‌مندان دفاع مقدس باید به آن توجه کنند تا از ظرفیت‌ها و جذابیت‌های خارق‌العاده دفاع مقدس به بهترین شکل در جهت حفظ و انتقال این ارزش‌ها به نسل آینده بهره ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار