شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

تزریق 50 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ماه آینده

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت 1000 دستگاه اتوبوس از 3000 دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌های برقی هستند که در ماه آینده 50 دستگاه به ناوگان تزریق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تزریق 50 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ماه آینده

علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه در دوره مدیریت ششم شهری تا به امروز 667 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نوسازی شده که عمده آنها نیز اتوبوس بوده و قدرالسهم سال جاری ظرف بیش از 6 ماهی که گذشته 217 اتوبوس و 20 مینی‌بوس بوده است که همگی نوسازی شده است گفت:در کنار این نوسازی یک خط بازسازی نیز آغاز بکار کرده که تا کنون 150 اتوبوس را بازسازی کرده و تا پایان سال 1000 دستگاه بازسازی خواهد شد.

وی افزود: تلاشی که در تهران دنبال می‌شود انعقاد 3000 دستگاه است که قرارداد آن منعقد شده که 500 دستگاه آن مینی بوس و 2500 دستگاه اتوبوس است که ظرف امسال و سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه می‌شود و به این ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه 1000 دستگاه از 3000 دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌های برقی هستند که در ماه آینده 50 دستگاه به ناوگان تزریق خواهد شد، گفت: امیدواریم تا سال آینده این 1000 دستگاه ساخته و تحویل مدیریت شهری شود تا به این ترتیب امکانی ایجاد شود که از سوخت فسیلی به سمت برقی سازی حرکت کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از اتوبوس‌های برقی علاوه بر توسعه ناوگان درخصوص حل معضل آلودگی هوا نیز گام برداشته‌ایم، افزود: درخصوص اتوبوس‌های سه کابین (مترو باس) چهار دستگاه از قبل وجود داشت که اکنون دو دستگاه بازسازی شده و دو دستگاه دیگر نیز به زودی بازسازی خواهند شد. همچنین برای خرید 100 دستگاه از این اتوبوس‌ها مذاکرات با شرکت داخلی که با مجموعه‌ای خارجی مرتبط است انجام شده تا بتوانیم از این الگوی حمل و نقل نیز در شهر تهران بهره بگیریم.

زاکانی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که در ابتدای این دوره تحویل مدیریت شهری شد 1876 دستگاه بود که با اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده 3000 دستگاه در حال حاضر فعال هستند. اتوبوس‌های قبلی همگی استاندارد یورو5 را ندارند و بخش عمده آنها استانداردهای پایینی دارند اما اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده همگی از استانداردهای روز بهره‌مند هستند و می‌توانند استانداردهای موجود در کشور پاس کنند. پلاک‌گذاری این اتوبوس‌ها نیز انجام خواهد شد و به زودی وارد خطوط برای ارائه خدمات خواهند شد.

وی در خصوص این که اتوبوس‌های برقی در کدام مسیرها خواهد بود گفت: این اتوبوس‌ها در محور جمهوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکنون قرارداد ما با یکی از شرکت‌های تولید کننده اتوبوس‌های 12 متری است که 23 دستگاه در میان اتوبوس‌هایی است که امروز تحویل مدیریت شهری شده است. درخصوص تاکسی‌های برقی نیز انشالله این هفته قسمت اول قرارداد برای 10 هزار دستگاه عملیاتی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار