مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان رباط کریم در سخنرانی نماز جمعه شهر نصیرشهر:

اولیای دانش‌آموزان نقش مهمی در کمک به مدارس و همراهی مسئولین مدرسه دارند

رباط‌کریم (پانا) - مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان رباط کریم با حضور در جمع نمازگزاران نمازجمعه شهر نصیرشهر، به مناسبت بازگشایی مدارس به سخنرانی پرداخت و گفت، اولیای دانش‌آموزان نقش مهمی در کمک به مدارس و همراهی مسئولین مدرسه دارند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اولیای دانش‌آموزان نقش مهمی در کمک به مدارس و همراهی مسئولین مدرسه دارند

مهدی حسینی ضمن تبریک به مناسبت ایام آغاز امامت امام‌عصر(عج)، هفته وحدت، هفته دفاع‌مقدس، و همچنین به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی جدید، با تبریک شروع مهرمهدوی به جامعه فرهنگیان، برای این سال تحصیلی، آرزوی موفقیت و پرباری کرد و ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین شهر نصیرشهر، به دلیل اهتمام ویژه در همکاری با آموزش‌و‌پرورش برای ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی در این شهر، از دستگاه‌های متولی و دولتی خواست تا مانند گذشته درکنار آموزش‌و‌پرورش باشند.

وی بیان کرد: در نصیرشهر 7مدرسه دولتی داریم که بصورت دوشیفت در 14نوبت تحصیلی ارائه خدمت می‌کنند، همچنین تعداد مدارس در این شهر کم است و موجب ایجاد تراکم دانش‌آموزی شده است. تعداد دانش‌آموزان در مدارس دولتی نصیرشهر تراکم بالایی دارد، همچنین لازم به ذکر است بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهرستان رباط‌کریم، به شهر نصیرشهر اختصاص دارد، بنابراین مجبور هستیم کلاسهای درسی را با تراکم بالا برگزار کنیم.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان رباط کریم در ادامه به مصوبات رئیس جمهور در سفر به شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ریاست‌جمهوری در سفر به شهرستان رباط‌کریم، دستور ساخت و احداث پنج مدرسه در این شهرستان را دادند، همچنین باتوجه به نیاز شهر نصیرشهر، و با دستور فرماندار شهرستان، درنظر گرفته شد، دو باب از این مدارس در نصیرشهر احداث شوند..

مهدی حسینی، همچنین در رابطه با تدابیر اندیشیده شده برای رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در نصیرشهر مطرح کرد: در آموزش‌وپرورش برای رفع تراکم دانش‌آموزی در نصیرشهر تلاش میکنیم. همچنین رفع این مشکلات نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر شهرستان دارد که آموزش‌وپرورش را یاری کنند.

این مقام مسئول، معتقد است، همکاری اولیای دانش‌آموزان با مسئولین مدارس، یکی از موضوعاتی است که اهمیت بالایی در آموزش‌وپرورش دارد و بر این اساس عنوان کرد: همچنین مدیران و معلمان مدارس به جهت مشکلات موجود در آموزش‌‌وپرورش، از جمله کمبود نیروی انسانی، درحال جهاد در مدارس هستند، چراکه بیش از وظایف تعریف شده خود، زحمت می‌کشند. اولیای دانش‌آموزان باید به مسئولین مدارس اعتماد کنند، امروزه مدارس‌‌ما با کمک‌های متفاوت اولیای دانش‌آموزان پیش میروند. همچنین از اولیای دانش‌آموزان میخواهیم که بیش از پیش و همیشه در کنار عوامل مدارس باشند تا فضاهای بهتری برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی در پایان و در صحبت با دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما بدانند که در گذشته وظیفه دانش‌آموزان آن نسل، دفاع از آب و خاک این میهن بود و به درستی وظیفه خود را انجام داده‌اند. همچنین امروز وظیفه شما دانش‌آموزان، جهادعلمی است و باید توجه کنید که جدا از موضوعات تربیتی باید موضوعات و محتوای علمی را دنبال کنید، چراکه آینده‌سازان و مسئولین آینده‌ای این کشور شما هستید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار