رئیس اداره راه و شهرسازی نایین خبر داد:

شرط تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر در طرح جوانی جمعیت تغییر یافت

نایین (پانا) - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.  

کد مطلب: ۱۴۰۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شرط تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر در طرح جوانی جمعیت تغییر یافت

مهدی علمی در گفت وگو با پانا در خصوص تغییر شرط تاریخ تولد برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اظهار کرد: مطابق با آئین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ یعنی تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت برای تأمین مسکن مردم، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است، گفت: خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول قانون یاد شده خواهند بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین اضافه کرد: پیشتر اعلام شده بود که بایستی زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان این طرح، بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ یعنی تاریخ ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که این تاریخ اصلاح شده و به بعد از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند، گفت: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم"ج" قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می‌توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

علمی ادامه داد: به عبارتی این خانواده‌ها می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند اما فقط یک مرتبه امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به خانواده‌های دارای ۴ فرزند با شرط این‌که سن آنها کمتر از ۲۰ سال باشد زمین تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت، دولت برای بهبود این شرایط تصمیم به تصویب قوانینی در راستای حمایت از جوانی جمعیت گرفت و دولت در راستای اجرایی کردن آن مصمم است.

علمی افزود: بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، مقرر شده که وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: طبق این قانون، هر خانواده‌ای که اکنون ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارد، یعنی تعداد فرزندانش ۴ نفر یا بیشتر است اما همه زیر ۲۰ سال هستند، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی واگذار خواهد شد و متقاضیان دارای ۴ فرزند نیز باید برای نام‌نویسی به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

دانش آموز خبرنگار: محمد یاسین کوشک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار