به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت

رونمایی از دو کتاب «حاج همت» و «آرمان عزیز» با حضور دانش آموزان در قم

قم(پانا)- آیین رونمایی از دو کتاب «حاج همت» و «آرمان عزیز» از مجموعه تولیدات انتشارات کتابک، امروز با حضور جمعی از دانش آموزان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دو کتاب «حاج همت» و «آرمان عزیز» با حضور دانش آموزان در قم

آیین رونمایی از پویش کتابخوانی «آرمان عزیز» و دو کتاب «حاج همت» و «آرمان عزیز» از مجموعه قهرمان من، امروز همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این آیین با بیان خاطراتی از شهدا، اظهار داشت: یکی از پیام های شهیدان تقویت دینداری و سبک زندگی مبتنی بر آموزه های دینی است.

وی افزود: انس با کتاب بخصوص کتاب هایی که در خصوص رسم و راه زندگی و رزم و وصیتنامه های شهدا نوشته شده، می تواند عموم علاقمندان بخصوص نسل جوان را به قله های سعادت برساند.

لقمانپور تاکید کرد: تدوین مجموعه کتاب «قهرمان من» روایت فداکاری ها و قهرمانان واقعی کشور و به نوعی مصداق جهاد تبیین و وظیفه دستگاه های فرهنگی و اجرایی نیز حمایت، روایت و ترویج این مجموعه کتاب ارزشمند است.

در ادامه، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با یادآوری خاطره شهادت گروه سرود همکلاسی های خود در مدرسه راهنمایی قطب راوندی در بمباران هوایی اول بهمن سال 1365 قم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با روایت فداکاری های شهدا و با استفاده از زبان هنر و کتاب که بهترین وسیله برای افزایش آگاهی و دانایی است، نقشی در زنده نگاه داشتن و آشنایی نسل جدید با شهدای دفاع مقدس داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خواندن و مطالعه می تواند نه تنها باعث دانایی، بلکه تغییر رفتار و تفکر ما شود و این آگاهی در نهایت می تواند در جهاد تبیین و روایت گری و حضور فعالانه در فعالیت های اجتماعی همراه و همیار ما باشد و امیدوارم نسل آینده با ایجاد عادت مطالعه بتواند جامعه ای کتابخوان را برای ایران اسلامی حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا جوان آراسته، پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز در این مراسم در سخنانی با موضوع «جنگ روایتها: جنگ هویتها» گفت: ما از کودکی با روایت هایی که توسط پدر و مادر و سپس معلمان به ما می گویند رشد می کنیم و درمی یابیم که چه چیزی خوب و چه چیز بد است.

وی افزود: به طور کلی دسترسی به واقعیت ها سخت است و مخاطب فست فودی امروز نیز تلاشی برای رسیدن به واقعیت ها نمی کند و به روایت ها تن می دهد، در نتیجه روایت ها در زندگی ما تاثیر گذار می شوند و تعیین کننده خوب بودن و بد بودن شخصیت ها و اتفاقات می شوند.

وی با اشاره به اهمیت «روایت ها» در زندگی شغلی و آینده کشور افزود: ما در هر شغلی که باشیم، برای آنکه آنچه را که خود به آن باور داریم، طوری تعریف کنیم که دیگران نیز به آن باور پیدا کنند، به روایت نیاز داریم و یادگیری روایت کردن علاوه بر زندگی شخصی، در شناخت و تبیین رویداد ها و جریان ها و تاثیر گذاری در آینده کشور نیز به ما کمک می کند.

این فعال فرهنگی همچنین اظهار داشت: مجموعه قهرمان من، کاری رو به جلو و قدم مثبتی در راه از تاریکی در آوردن شخصیت ها و قهرمان های دفاع مقدس و ایران اسلامی بود که به عنوان قدم اول کاری بسیار ارزشمند است؛ اما باید بدانیم که تا قله راه زیادی داریم و باید از این شخصیت ها، قهرمانان واقعی در دل جوانان و نوجوانان نسل آینده بسازیم.

در پایان، از دو کتاب «حاج همت» نوشته ناهید رحیمی و «آرمان عزیز» نوشته محمدعلی جابری از عناوین جدید مجموعه «قهرمان من» منتشر شده توسط انتشارات کتابک و همچنین پویش کتابخوانی «آرمان عزیز» با حضور مادران دو شهید مدافع امنیت حسن مختارزاده و مهدی زاهدلویی رونمایی و از این دو مادر بزرگوار با اهداء هدایایی تقدیر شد.

در مراسم فوق، سردار محسن موحدی رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات قم، محمد حسین قاسمی مدیر انتشارات کتابک، رضا ابوذر و وحید سلیمانی مدیران انجمن سینمای جوانان و هنر های تجسمی قم، محمد خامه یار نویسنده و پیشکسوت دفاع مقدس و جمعی از دانش آموزان و معلمان دبیرستان های دختران فرهنگ و پسرانه هدایت ناحیه چهار آموزش و پرورش قم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار