رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان:

باید نیازهای کشور در المپیادهای نوین احصا شود

میزبانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان از ۷۰۰ دانش‌پژوه در فصل تابستان

تهران (پانا) - رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تاکید بر احصای نیازهای کشور در علوم و المپیادهای نوین گفت برنامه‌های خیلی خوبی در زمینه هوش مصنوعی و سلول‌های بنیادی در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
باید نیازهای کشور در المپیادهای نوین احصا شود

سیدرضا حسینی در برنامه «پرسشگر» شبکه آموزش سیما اظهار کرد: در طول تابستان امسال میزبان ۷۰۰ دانش‌پژوه المپیادی در ۱۴ رشته بودیم و دیروز آخرین المپیاد که سواد رسانه‌ای بود به اتمام رسید.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری المپیاد در کشورمان خاطرنشان کرد: المپیادهای علمی از سال ۶۵ در رشته ریاضی و با هدف گسترش رشته ریاضی در کشور شکل گرفته است. البته اهداف دیگری هم در کنار این حاصل شده که یکی این است که نخبگان ما همه در یک مکان به نام دفتر دانش‌پژوهان جمع شوند ضمن اینکه فضای ورود به دانشگاه نیز برای این گروه، متفاوت از دیگران بوده است.

حسینی افزود: مورد بعدی، درخشش کشورمان در جهان است که در اولین حضور خود در المپیاد جهانی در بین ۴۲ کشور رتبه ۲۸ را کسب کرده که نشان از توانایی فوق‌العاده بچه‌های ما دارد.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه کم‌کم سایر المپیادها نیز اضافه شدند و در دهه ۸۰ باشگاه به عنوان یک سازمان مستقل شکل گرفت، گفت: متاسفانه دوران سیاه باشگاه از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ شروع شده و باشگاهی که باید مورد حمایت قرار می‌گرفت، هرچه که از قبیل ساختمان، نیروی انسانی، ردیف بودجه و... داشت را از او گرفتند.

وی با بیان اینکه وقتی وظایفی نسبت به نخبگان کشور داریم باید حواسمان به آن‌ها باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم خیلی از نیازهای کشور را احصا کنیم که مواردی مانند هوش مصنوعی و سلول‌های بنیادی مهم هستند و برنامه‌های خیلی خوبی در این زمینه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار