رنگرز در واکنش به نایب قهرمانی در پیکارهای جهانی:

با تیم کامل در المپیک خواهیم بود

این نایب قهرمانی تمام بضاعت کشتی فرنگی‌مان نیست

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت باید برای تغذیه و ساعت‌های بعد از کاهش وزن فکر عاجلی بکنیم.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
با تیم کامل در المپیک خواهیم بود

حسن رنگرز پس از پایان کار کاروان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی بلگراد ۲۰۲۳ که با پنج مدال رنگارنگ و نایب قهرمانی نمایندگان ایران همراه بود، اظهار داشت: به همکاران خوبم، خبرنگاران و مردم کشورمان تبریک می‌گویم. مردم ما بهترین مردم دنیا و لایق قهرمانی هستند. اگر قهرمانی اتفاق نیفتاد، ناشی از بی‌عرضگی بنده بود و صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

وی با تمجید از فرنگی‌کاران کشورمان گفت: فرزندان ایران از تمام جان خودشان مایه گذاشتند و به دنبال این بودند که بهترین اتفاق ممکن را برای بهترین مردم رقم بزنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، نایب قهرمانی کاروان کشورمان را متعلق به مربیان سازنده ایران در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: از مجموعه همکارانم که عضو کادر فنی بوند و از تمام توان خود مایه گذاشتند، تشکر می‌کنم. فدراسیون کشتی که همه موارد مورد نیاز ما را در بهترین استاندارد‌ها فراهم کرد و به صورت ویژه از علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم.

رنگرز در ادامه خاطرنشان کرد: این نتیجه متعلق به خانواده کشتی فرنگی است و قبلاً استاد محمد بنا (سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی) زحمت این مهم را کشید. این مسئولیت الان به صورت امانت در اختیار من است و امیدوارم این توفیق را داشته باشم تا در اولین فرصت ممکن، بار امانت را به دست اهل آن بسپارم.

وی با بیان اینکه تیم ایران شب گذشته (شنبه) با کسب ۷۲ امتیاز در آستانه قهرمانی بود، عنوان کرد: برآورد ما از سه وزن نهایی این بود که تیم‌های ملی آذربایجان و ترکیه را پشت سر می‌گذاریم که بخشی از این معادلات با حضور روسیه، بلاروس و کوبا تغییر کرد. خوشحال هستم که در کنار مسائل فنی و اتفاقات خوبی که افتاد، چهار سهمیه المپیک گرفتیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به ناکامی در کسب سهمیه المپیک در دو وزن بیان کرد: کیفیت کشتی‌گیران ما در این دو وزن در وضعیتی است که در بازی‌های کسب سهمیه باکو و رقابت‌های آسیایی سهمیه المپیک می‌گیرند و بسیار خو‌ش‌بین هستم که تیم ما با ترکیب کامل وارد المپیک شود. این پتانسیل در تیم ما وجود دارد.

رنگرز به بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت و اظهار داشت: ما از فردا صبح، کارمان را برای این مسابقات آغاز می‌کنیم. رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو روز‌های ۱۲ و ۱۳ مهر برگزار می‌شود و زمان بسیار کوتاهی داریم. کاروان ورزشی ایران به مدال‌های خوشرنگ کشتی نیاز دارد و بچه‌هایی که سهمیه گرفته‌اند و با ملاحظات فنی گام برمی‌دارند، بهترین نتایج را در المپیک رقم بزنند.

وی در مورد احتمال تغییر در نفرات برخی اوزان تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: محتمل بود که با توجه به مختصات فنی، در برخی اوزان به جمع‌بندی‌های جدیدی برسیم. در معرفی نفرات در ضرب‌الاجل مشخص شده، ملاحظات اداری را در نظر گرفتیم و جمع‌بندی کادر فنی و فدراسیون کشتی را تا عصر فردا اعلام می‌کنیم. با توجه به ارزیابی صورت گرفته در این رقابت‌ها، یکی دو وزن برای بازی‌های آسیایی تعیین تکلیف می‌شوند.

مهم این است که از همه داشته‌های خودمان استفاده کنیم و آن‌ها را مستهلک نکنیم»، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: باید ظرفیت بچه‌ها را با توجه به ملاحظات فنی و پزشکی در نظر بگیریم و به گونه‌ای نشود که برای حضور یک کشتی‌گیر در یک تورنمنت، ملاحظاتی صورت بگیرد که بازگشت او با مصائبی همراه باشد.

رنگرز درباره اهمیت آمادگی جسمانی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیان کرد: آمادگی کشتی‌گیرانی که مدال المپیک می‌گیرند یا نمی‌گیرند، سه تا پنج درصد تفاوت دارد. هر اتفاقی در جریان آماده‌سازی و نتیجه‌گیری بچه‌ها موثر است و شرایط بدنی یکی از مسائل جدی ماست.

وی به شرایط دو فرنگی‌کار کشورمان اشاره کرد و گفت: در روز پایانی مسابقات، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده به‌خاطر شرایط قرعه و کاهش وزن نتوانستند به جایگاه واقعی خودشان برسند. باید برای تغذیه و ساعت‌های بعد از کاهش وزن فکر عاجلی بکنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: بهمن میرزایی و فواد رحمانی در بدنسازی، حسن زندی در روانشناسی و دکتر کیهانی (در بخش پزشکی) کمک زیادی به ما کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. من دقیقاً ۳۶۷ روز است که خدمت عزیزان دلم در کشتی هستم. با کمک امید شایگان (سرپرست تیم ملی) اردوی خیلی خوبی در تهران و شهرستان داشتیم.

رنگرز نایب قهرمانی جهان را متعلق به فدراسیون کشتی، مربیان سازنده این رشته و مردم ایران دانست و اظهار داشت: شخصاً نقصِ عدم قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات را می‌پذیرم، اما این تمام بضاعت کشتی فرنگی ایران نیست و قهرمانی جهان پتانسیل ماست. مردم ایران بهترین و عزیزترین قهرمانان ما هستند و برای تقدیم به پیشگاه آنها، چیزی جز قهرمانی در قواره مردم کشورمان نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار