آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان قدس با شعار «مهر مهدوی، دانش ،ایمان و سربلندی ایران»

شهر قدس (پانا) - آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان قدس با شعار «مهر مهدوی، دانش ،ایران و سربلندی ایران» با حضور امام جمعه ،نماینده مجلس شورای اسلامی ،فرماندار،رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان‌های استان تهران ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس و جمعی از مسئولان در دبستان دخترانه شهید رستمی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان قدس با شعار «مهر مهدوی، دانش ،ایمان و سربلندی ایران»

در آغاز مراسم بازگشایی مدارس شهرستان قدس،مهدی چیوایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین و مسئولان حاضر در مراسم، هفته دفاع مقدس را یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدای جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: امیدوارم که ما مسئولان بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم که شرمنده شهدا و امام شهدا نشویم.

در این مراسم ابتدا قرائت قرآن به صورت دسته جمعی توسط دانش‌آموزان قرائت شد، همچنین سرود ملی، قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط دانش‌آموزان قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام دفاع مقدس و امنیت اظهار داشت: شهیدان دفاع مقدس به ویژه ۳۶ هزار دانش‌آموز که مثل شماها در مدارس مشغول درس خواندن بودند، وقتی دشمن بعثی عراق، صدام خبیث ملعون، معدوم فریب دشمنان اسلام و بشریت را خورد و جنگ را علیه ملت ایران را آغاز کرد، این دانش‌آموزان بودند که از مدرسه‌ها به فرمان امام خمینی ( ره) لبیک گفتند و به دفاع از ایران اسلامی، ناموس و ارزش‌های خودشان برخاستند و نگذاشتند دشمن ناموس و ارزش‌های مردم را مورد تجاوز و تهاجم قرار دهد.

وحید گلی‌کانی، فرماندار شهرستان قدس در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: امانت شهیدان همان قلم است که در دستان شما دانش‌آموزان است و احترام به پدران و مادران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید شما دانش‌آموزان رفتار و گفتار آنان را الگوی خود قرار دهید ، همچنین در شرع و دین اسلام می‌توان از الگوهای زنان پاکدامن مانند فاطمه زهرا سلام الله علیه حضرت زینب سلام الله علیه و حضرت معصومه سلام الله علیه که در عرصه‌های مختلف اسوه می‌باشند نام برد.

فرماندار شهرستان قدس در رابطه با کمبود فضای آموزشی در شهرستان قدس گفت: برای ساخت مدرسه در شهر، باید روحیه جهادی داشته باشیم تا شاهد کاهش تراکم جمعیت دانش‌آموزی در سطح مدارس قدس باشیم و امیدوارم که اعتبارات لازم را با کمک خیرین و معتمدین حوزه مدیریت شهری و با حمایت‌های نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های قدس ملارد و شهریار بتوانیم آن را تامین کنیم.

حسین حق وردی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های قدس ملارد شهریار در پایان از زحمات مهدی چیوایی مدیر آموزش و پرورش قدس و همکاران فرهنگی و زحمات مدیر آموزشگاه شهید رستمی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار