رئیس ‌سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

شبکه‌‌ فعالان حوزه‌‌ کودک باید تشکیل شود

تهران (پانا) - دومین نشست مشترک رئیس و معاونان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با نمایندگان کانون‌های توسعه و همیاری کودکستان‌های سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌‌ فعالان حوزه‌‌ کودک باید تشکیل شود

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ‌میزبان نمایندگان کانون‌های توسعه و همیاری کودکستان‌ها بود. در این جلسه که با حضور رئیس و معاونان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد، مسائل اجرایی کودکستان‌ها به تفکیک هر استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه‌‌ این نشست، مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سخنانی به دستاوردهای این سازمان در ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها اشاره کرد.

وی صدور و تطبیق مجوز کودکستان‌ها، ساماندهی مراکز غیر مجاز، توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت در دوران کودکی و ساماندهی زیست‌بوم اوان کودکی را از مهم‌ترین برنامه‌ها قلمداد کرد.

وی همچنین با اشاره به استقرار این سازمان و فرایندهای پیچیده آن، استفاده از تجارب قبلی انباشته مدیران، مؤسسان و مربیان کودکستان‌ها را در آستانه آغاز سال تربیتی جدید، مفید و اثربخش دانست و نگاه تحولی و تکاملی به زیست‌بوم کودکی را ضروری دانست.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: سازمان در طول این دو سال و نیم‌ که از زمان تأسیس آن می‌گذرد تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای صدور مجوز تأسیس و فعالیت کودکستان‌ها انجام داده و امیدواریم همه‌‌ این کارها نتیجه‌اش برای کودک، مربی، خانواده و کودکستان محسوس و ملموس باشد.

همتی‌فر در اهمیت جایگاه مردم در این سازمان اضافه کرد: ما به استفاده از ظرفیت مردم و مجموعه‌های متصل به آن‌ها باور داریم و در تلاش هستیم که ظرفیت مردمی را به‌ویژه در موضوعات تخصصی، به‌طور کامل فعال کنیم و معتقدیم که شبکه‌‌ فعالان حوزه‌‌ کودک باید تشکیل شود. به‌طور مثال در استان فارس دو مجموعه‌‌ قرار کودکی و شمعک (شبکه مردمی عرصه کودکی) به عنوان شبکه‌‌ مردمی تشکیل شده و این ظرفیت در دیگر استان‌ها نیز در حال شکل‌گیری است.

‌در این نشست تخصصی که در محل خانه اندیشه‌ورزان در تهران برگزار شد‌، معاونان و مدیران سازمان نیز حضور داشته و به تبیین برنامه‌های سازمان و ارائه نظرات خود در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت کودک و مدیریت امور کودکستان‌ها پرداختند.

‌از زمان تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مدیریت و ساماندهی امور کودکستان‌ها (مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی سابق) زیر نظر سازمان‌ها و ارگان‌های عمومی، دولتی و غیر دولتی به این سازمان محول شده و تطبیق مجوز تأسیس کودکستان و فعالیت بیش از ۳۱ هزار نفر از مؤسسان، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار