رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان: 

خبرنگاران عنصر اصلی جریان اطلاع‌رسانی در رسانه هستند

بهارستان یک (پانا) - رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان، در کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموزان خبرنگار پانا، خبرنگاران را عنصر اصلی در جریان تهیه اخبار و اطلاع‌رسانی در رسانه دانسته و بر رعایت اصل خوشرویی و ادب در برخورد با اشخاص تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران عنصر اصلی جریان اطلاع‌رسانی در رسانه هستند

رضا نیکجوی ضمن عرض خوش‌آمدگویی به اعضای جدید خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان، در کارگاه آموزش خبرنگاری گفت: در امر مهم خبرنگاری، یکی از عناصر اصلی و قابل توجه، پوشش خبرنگار است؛ خبرنگاران، مستلزم به رعایت پوشش خود هستند تا مبادا با رعایت نکردن این اصل، بازخورد منفی بگیرند.

نیکجوی ادامه‌ داد: مبحث دیگری که برای خبرنگار حائز اهمیت است خوش‌رویی و ادب اوست که می‌تواند با رعایت این موضوع بدون اضطراب به تهیه خبر بپردازد و آن را به صورت صحیح و درست ارائه دهد. لازم است که خبرنگاران هنگام تهیه خبر از وقایع و موضوعات مختلف در راس قرار بگیرند تا بتوانند اخبار خود را در مکان و زمان مختص خود تهیه کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که در تمام مراسم ها، جلسات و وقایعی که خبرنگار حضور دارد؛ فضای مناسبی برای او مهیاست که می‌تواند از آن به نحو احسن استفاده کند.

وی ضمن اشاره به وجود نظم در خبرنگاری گفت: ‏زمانی که خبرنگار، در حال انجام ماموریت خویش است می‌تواند فرستنده این پیام به دیگران باشد که اعضای حضور یافته در آن مکان و میهمانان، مستلزم این هستند که نظم جلسه را رعایت کنند؛ این دیدگاه بسیار مؤثر بوده و خبرنگار در تشکیل آن موثر‌تر است.

نیکجوی همچنین در خصوص سه اصل قابل اهمیت در این امر نیز خاطرنشان کرد: ‏خبر تهیه شده باید در چهارچوب سه ویژگی و اصل مهم روشنی، صداقت و جامعیت باشد تا بتوان از آن به عنوان یک خبر مناسب و درست ذکر کرد و خواننده اخبار بایستی به صورت کامل متوجه منظور شما در خبر باشد یا به درک و فهم کافی از آن برسد.

رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان در ادامه بیان کرد:‏ اعتماد مخاطب در خبرنگاری نکته‌ای قابل اهمیت است که با رعایت اصل دوم یعنی صداقت خبر، این اتفاق نیز خواهد افتاد، بدین ترتیب، مخاطب نمی‌تواند خبر دریافتی را تکذیب کند و نسبت به آن بی اعتماد باشد؛ همچنین یک مقوله خبری مستلزم رعایت اصل جامعیت است تا بتواند تمام ابعاد خبری را مورد پوشش خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: «یکی از مباحث اولیه در تهیه اخبار، ضبط یا نکته‌برداری از مطالب و سخنان اظهار شده در جلسات و مراسم های مختلف است که می‌تواند توسط اساتید بیان شود؛ چرا که او می‌تواند با رعایت این موضوع خبر را کامل، صادق و در زمان مناسب منتشر کند.‏ خبرنگار باید از لحاظ ارائه خبر، سرعت عمل داشته باشد تا بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند و آخرین ویژگی مهم خبرنگاران، عدم سستی و تنبلی در امر موجود بوده است، زیرا مسئولیت پذیر بودن و جهد آنهاست که باعث ارائه اخبار مطلوب می‌شود.

خبرنگار دانش آموز : مبینا عبدی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار