امام جمعه شهرستان‌ملارد در آغاز هفته دفاع مقدس:

هفته دفاع‌مقدس، فرصت مناسبی برای رشدفرهنگی و اجتماعی جامعه است

ملارد( پانا )- امام‌جمعه شهرستان‌ملارد، در خطبه‌های نماز جمعه ، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه مسلمانان دانست‌.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته دفاع‌مقدس، فرصت مناسبی برای رشدفرهنگی و اجتماعی جامعه  است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام‌جمعه شهرستان‌ملارد در رابطه با دستاورد‌های مهم هفته دفاع‌مقدس برای دانش‌آموزان گفت: یکی از دستاورد‌های مهم هفته دفاع مقدس و زندگینامه شهدا این است که آن‌ها با بررسی و تحلیل موضوعات علمی و فرهنگی توانستند در جامعه بشری خود به خوبی زندگی کنند و پس از آن شهادت را یک امر مهم و فرهنگی دانستند.

وی در خصوص حفظ آرمان‌های انقلاب توسط شهدا و جانبازان افزود: هشت سال دفاع‌مقدس دستاورد‌های بسیاری برای جامعه بشری دارد، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس، مقاومت در برابر ظلم و ستم است. جانبازان و خانواده‌های شهدا دفاع مقدس اسوه‌های زنده ایستادگی و حفظ آرمان هایی هستند که برای سلامتی خودشان و جامعه ارزشمند‌شان، جان عزیزانشان را فدای اسلام و اهداف امام‌زمان(عج) کردند.

خوبانی در رابطه با یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان جهان انتظار فرج است، زیرا با انتظار و هر قدمی که برای رشد و پیشرفت جامعه بشری بر‌می‌‌داریم، یک قدم به امام زمان(عج) نزدیک‌تر می‌شویم. وظیفه دوم مسلمانان جهان، شناخت اهداف، آثار ولایت و دلدادگی به این اهداف و امید داشتن به این آثار است که از مهم‌ترین آثار می‌توانیم به عقل، رفاه و امنیت، علم و کمال اشاره کنیم. منتظران هیچ‌گاه نباید نا‌امید باشند زیرا زمانی ما به اهداف و پیام‌های دین اسلام دست پیدا می‌کنیم که از نا‌امیدی دور باشیم و امام زمان(عج) را بشناسیم.

امام‌جمعه شهرستان‌ملارد تشریح کرد: کسانی که وابسته به امام‌زمان(عج) و اهداف ایشان هستند و امید‌وار به تحقق آن اهداف است باید دارای تقوا و استقامت باشد، امام‌عصر(عج) مسلمانان را به مقاومت، صبر و استقامت دعوت می‌کند. انسان‌ها زمانی که منتظر هستند، که با همه‌ توان خود امام زمان را شناخته باشند. شهدا خود را فدای اسلام و اهداف امام زمان خود کردند تا با این ایثار و از خودگذشتگی بتوانند به امام زمان خود بیشتر نزدیک شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر کسی منتظر امام‌زمان‌(عج) باشد مانند کسی است که در جنگ بدر کنار پیامبر اکرم بوده است، مثل کسی است که در عاشورا کنار امام‌‌حسین‌(ع) بوده است، مثل کسی است که در خیمه امام زمان‌(عج) شمشیر می‌زند، پس مهم‌ترین وظیفه مسلمانان جهان انتظار فرج است و انتظار فرج بهترین اعمال است.

خوبانی در پایان سخنان خود ضمن تبریک سال تحصیلی جدید برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان، بیان کرد: دفاع مقدس برای مسئولان و مردم می‌تواند گنجینه‌ای ارزشمند برای اداره کشور در تمام شرایط باشد، والاترین مفاهیم الهی و برجسته‌ترین نمونه‌های تبیین در بحرانی‌ترین شرایط و ابتکار ظرفیت‌های داخلی، موکول نکردن فعالیت‌ها، از بزرگ‌ترین و ارزشمند‌ترین درس‌های دفاع مقدس برای مسئولان و مردم است. سال‌ گذشته بسیاری از کنشگران فرهنگی دریافتند که راهکارها و فعالیت‌های مهم و اساسی مواجه با فتنه‌ها که در پله اول دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف قرار گرفته است، برقراری ارتباط مستقیم در قالب جلسات گفت‌ و گو و محافل پرسش و پاسخ و اردوهای تربیتی است. در سال گذشته نیز با رئیس آموزش و پرورش شهرستان جلسات متعددی در خصوص شیوه‌های تربیتی با مدیران مدارس برگزار شد تا الگوهای مهم تربیتی در مدارس اجرا گردد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار