همزمان با سراسر کشور

کلاس اولی‌ها با برگزاری جشن شکوفه‌ها وارد مدارس سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان (پانا) - همزمان با سراسر کشور، نوآموزان پایه اول ابتدایی در سیستان و بلوچستان وارد مدرسه شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستاندر آیین جشن شکوفه‌ها ضمن تبریک پیشاپیش آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بر اساس برنامه هر ساله آموزش و پرورش، نوآموزان پایه اول ابتدایی قبل از شروع رسمی سال تحصیلی، آغاز فرآیند تعلیم و تربیت و پا نهادن در فضای پرشور و نشاط و صمیمی مدرسه را با برگزاری مراسمی کودکانه، جشن گرفته و به ابراز خوشحالی و شادمانی می‌پردازند.

وی افزود: مدارس ابتدایی سیستان و بلوچستان امروز به استقبال بیش از ۹۲ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی رفتند.

بروشکی در این آیین با تاکید بر ضرورت ایجاد نشاط و شادی در مدارس بویژه دوره ابتدایی، اظهار کرد: نگاه به دوره ابتدایی باید نگاهی عمیق و بنیادی باشد.

بروشکی ادامه داد: ریشه آنچه در عرصه تعلیم و تربیت و در مقاطع مختلف تحصیلی اتفاق می‌افتد، از دوره ابتدایی شکل می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مشارکت و همراهی خانواده ها و اولیای دانش آموزان با اهداف و برنامه های جاری مدارس بسیار مهم و حائز اهمیت است و این تعامل دوسویه، تسهیل کننده فرآیند یاددهی، یادگیری خواهد بود.

بروشکی گفت: کشور قوی در گرو آموزش و پرورش قوی است و هر کس به آینده ایران اسلامی دل دارد باید به آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت رفتاری و روانی دانش آموزان برای تحقق اهداف نظام آموزشی یک ضرورت است و باید تلاش کنیم تربیت دینی، اسلامی و اخلاقی فرزندانمان در عرصه تعلیم و تربیت بهتر از گذشته رقم خورد.

دانش آموز خبرنگار: یگانه علم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار