قهرمانان دفاع مقدس بر بیلبوردهای تهران می‌درخشند

تهران (پانا) - این روزها همزمان با هفته دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس به شکل تازه‌ای در قاب ذهنی مردم رخ‌نمایی می‌کند و پوستر و دیالوگ‌و حتی تصاویر شخصیت‌ها در بیلبوردهای شهری به تصویرکشیده شده که روایتی است تازه برای پاس داشتن یاد و خاطره رشادت‌های سربازان ایران زمین.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانان دفاع مقدس بر بیلبوردهای تهران می‌درخشند

چند روزی است که تهران با جلوه جدیدی رخ نمایی می‌کند و آن هم در آستانه هفته دفاع مقدس محقق شده است، اقدام متفاوت شهرداری تهران در پرداختن به آثار تلویزیونی و سینمایی خاطره انگیز سینمای دفاع مقدس که هریک از آن‌ها روایت زندگی یک شهید قهرمان را به تصویر کشیده است.

این نقطه عطف در مدیریت شهری را باید به تماشای عناصر فرهنگی و هنری و جذاب سازی محتواهای اجتماعی در بسته‌بندی هنری دانست تا موکد دوباره ای باشد بر اینکه شهر بدون هویت‌های همه جانبه‌اش از سیاست و اقتصاد تا فرهنگ و هنر و اجتماع معنایی ندارد و کمرنگ شدن هریک از این‌ها در بلند مدت آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

تماشای نقش آفرینان تاریخی و ماندگار شخصیت‌های برجسته و قهرمانان دفاع مقدس از جمله شهید محمد بروجردی، شهید منصور ستاری، شهید احمد متوسلیان، شهید عباس بابایی و… بر بیلبوردهای شهری معرف خوبی برای عموم مردم به ویژه نشل جدید است تا دست کم اسم این قهرمانان سرزمین شان را جایی خوانده باشند و حرفی از آنان را وام گرفته باشند. شاید تلنگری هم باشد تا به شیوه‌ای عمیق‌تر و دقیق‌تر به سراغ کتاب‌ها و تفکراتشان بروند و راه شان را بیابند.

همه این نتایج و دستاوردهای احتمالی را می‌توان به واسطه چنین اقداماتی و توسعه آن‌ها در سطح شهر حاصل کرد. چنانچه شلوغی و روزمرگی انسان امروز و پایتخت نشین گاهی او را از اندیشه کردن عمیق بر مضامین والای ارزشی و دینی نظیر دفاع مقدس و چهره‌هایش باز می‌دارد اما دست کم مواجهه اتفاقی او در جریان زندگی روزمره با این اندیشه‌ها و شخصیت‌های برجسته رخدادی ویژه‌ و اقدامی نمادین اما پر تاثیر است. باید به متفکران این ایده‌ها و اجرای درست و اصولی شان آفرین گفت و امیدوار بود تا نقطه امید و حس و حال خوب و قابل تامل بیلبوردهای این روزهای شهر تهران و مزین به تصویر قهرمانان ایران ادامه دار‌ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار