دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

ثبات مدیریت باعث کارآمدی و اثربخشی نظام آموزشی می‌شود

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت مدیری که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند منشا اثر و تحول در نظام آموزشی باشد و به همین دلیل ثبات مدیریت به‌عنوان یک اصل اساسی در آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هاست.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبات مدیریت باعث کارآمدی و اثربخشی نظام آموزشی می‌شود

محمود امانی در هزار و سی‌ودومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید باید چند موضوع مهم و اساسی مورد توجه دست‌اندرکارن نظام آموزشی قرار گیرد. اول، ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌طور کامل انجام شده باشد یعنی هیچ دانش‌آموزی بدون صندلی نمانده باشد. دوم، کتاب‌های درسی ‌‌در اختیار استان‌ها و مدارس قرار گرفته باشد. سوم، نقل و انتقال نیروی انسانی یعنی کار نقل و انتقال نیروی انسانی ‌انجام شده و فایل آن بسته شود. چهارم، کلاس درس بی‌معلم نمانده باشد و پنجم، مدیران مدارس، دوره مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس را گذ‌رانده باشند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها افزود: این آیین‌نامه باعث ضابطه‌مند و نظام‌مند شدن پست‌های حساس مدیریتی در آموزش و پرورش شده و از بی‌ثباتی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امانی با اشاره به اینکه ثبات مدیریت باعث کارآمدی و اثربخشی نظام آموزشی می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای آیین‌نامه مذکور باید کانون‌های ارزیابی و بانک‌های اطلاعاتی از نیروهای زبده، کارآمد، تاثیرگذار و اثربخش در آموزش و پرورش تهیه شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌‌پرورش اظهار کرد: پاسخگو‌بودن، کیفی‌بودن، داشتن انگیزه، توانمندی‌های فردی و تخصصی افرادی که می‌خواهند پست‌های حساس مدیریتی را بر عهده بگیرند، سنجیده شده و افراد شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده باشند.

امانی افزود: ثبات مدیریت به‌عنوان یک اصل اساسی در این آیین‌نامه مورد توجه قرار گرفته است. چون مدیری که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند منشا اثر و تحول در نظام آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: مهمترین کار آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، جلوگیری از اِعمال سلیقه در انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هاست و به وزرای آموزش و پرورش، فرصت کافی برای انتخاب افراد موثر در روند آموزشی کشور را می‌دهد.

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه، دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله توزیع به‌موقع کتاب‌های درسی در مدارس، جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان در دوران کرونا، توجه جدی به امور پرورشی در مدارس، تربیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... دانش‌آموزان، آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان، تشکر از وزیر آموزش و پرورش به خاطر برگزاری همایش مدیران مدارس و کسب مجوز تدریس بازنشستگان در آموزش و پرورش و سایر مسائل آموزشی و پرورشی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار