وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد مدرسه، نقطه اتکای دولت، ملت و کانون تحول در آموزش و پرورش است و تمام تلاش‌ها برای اعتلای مدرسه به‌عنوان کانون اصلی اجرای سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش‌وپرورش است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در هزار و سی‌ودومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به‌موقع انجام شده است.

وی افزود: مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف 24 ساعت در هفته اخذ شده که با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازماندهی مدارس به خوبی انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند، ابراز کرد: مدیران مدارس برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

صحرایی با اشاره به نقش و جایگاه مدیران در مدارس گفت: نوع مدیریت در آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها متفاوت است چون هدف آموزش و پرورش، تربیت انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر، قانونمند، موثر در تحولات اجتماعی، سیاسی و... در جامعه است.

وی با اشاره به دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: هدف ما از تهیه و تدوین آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، ثبات مدیریت و ارتقای جایگاه آن‌ها در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تصویب این آیین‌نامه، فرصت انتخاب و انتصاب افراد توانمند، کارآمد، زبده و تاثیرگذار برای مدیریت‌های کلان آموزش و پرورش در استان‌ها را برای وزرا به وجود می‌آورد.

صحرایی اضافه کرد: مدیری که توانمند، اثربخش و موثر در روند تعلیم و تربیت است باید فرصت کار داشته باشد تا بتواند خلاقیت، نوآوری و توانمندی‌های خود را در جایگاه مدیر آموزشی و تربیتی به منصه ظهور برساند.

وی تاکید کرد: باید شاخص‌ها، شرایط و ویژگی‌هایی که برای انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود باعث بهبود روند کاری آن‌ها شود و برای آن‌ها مانعی ایجاد نکند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران در آموزش و پرورش، محور اصلی تحول هستند و نوع عملکرد و فعالیت آن‌ها تاثیر زیادی در روند آموزش و پرورش دارد.

وزیر دولت مردمی در پایان تاکید کرد: مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش و پرورش است. تمام تلاش ما برای اعتلای مدرسه به عنوان کانون اصلی اجرای سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار