هشدار بارش‌های سیل‌آسا در گیلان و مازندران

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق گیلان و مازندران از افزایش دما در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار بارش‌های سیل‌آسا در گیلان و مازندران

تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، برخی مناطق گلستان، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان،‌ ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران بارش پراکنده و در ارتفاعات شرقی تهران، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی،‌ اردبیل، گیلان، مازندران و روز جمعه در اردبیل،‌ ارتفاعات آذربایجان شرقی،‌ مازندران و شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در شرق و شمال شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد. از چهارشنبه تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه دما امروز تهران 25 درجه خواهد بود. آسمان پایتخت نیز صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش وزش باد و در شب صاف تا کمی ابری در برخی ساعات افزایش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

حداکثر سرعت وزش باد طی امروز در پایتخت 14 کیلومتر بر ساعات خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار