موافقان و مخالفان کیومرث هاشمی در صحن علنی مجلس چه گفتند؟

رئیس فراکسیون ورزش مجلس: در آستانه بازی‌های آسیایی، وزارت ورزش نباید با سرپرست اداره شود

تهران (پانا) - نمایندگان موافق و مخالف کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جریان بررسی صلاحیت وی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
موافقان و مخالفان کیومرث هاشمی در صحن علنی مجلس چه گفتند؟

زهره الهیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: کیومرث هاشمی مدیری خوش سابقه در حوزه مدیریت ورزشی در سطوح مختلف است و از همه مهمتر ایشان یک مدیر بسیجی و انقلابی است. امیدواریم با حضور ایشان در جایگاه وزارت ورزش و جوانان آیین‌نامه متعالی ورزش به اجرا درآمده و در کنار رویکرد فنی و تخصصی برنامه‌های هویت‌بخشی به ویژه هویت دینی و انقلابی برای ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند برنامه‌های تحولی در حوزه ورزش هستیم چرا که ورزشکاران در سطوح مختلف ملی نیازمند حمایت‌های جدی هستند و ان‌شاء الله با یک مدیریت مالی شفاف همه ورزشکاران به صورت عادلانه به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حمایت از فدراسیون‌ها به عنوان یک نهاد مردمی با توجه به حضور آقای هاشمی در فدراسیون‌ها و سابقه مسئولیت ایشان می‌تواند شکل تازه‌ای به خود بگیرد چرا که ایشان درک درستی از این نهادهای ورزشی دارند به ویژه برخی از این فدراسیون‌ها مثل فدراسیون کشتی خوش درخشیده و در عرصه ورزش و فرهنگ انقلابی درخشان عمل کرده‌اند.

وی بیان کرد: ورزش همگانی بانوان ضامن سلامت معنوی جامعه است، اگر دختران، مادران و زنان جامعه ما سالم باشند، خانواده‌های ما نیز سالم خواهند بود و توجه به حوزه ورزش بانوان از این رو اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. حضور نیروهای جوان و انقلابی در کنار وزیر ورزش و جوانان یک ضرورت است اما متأسفانه در طول سالیان مختلف وزیر ورزش و جوانان همواره بر روی موضوع ورزش متمرکز بوده و بخش جوانان با چالش‌هایی مواجه بوده است که امیدواریم این موضوع در دوره اخیر مورد توجه جدی قرار گیرد.

هاشمی، مدیر غیر تخصصی و آسانسوری نیست

سارا فلاحی نیز در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار کرد: آقای هاشمی، مدیر غیر تخصصی و آسانسوری نیست و می‌داند ورزش چه جایگاه مهمی در کشور دارد، امیدورایم به ورزش بانوان هم توجه کنند،ایشان به همه تعهداتی که به ورزش و کمیسیون فرهنگی داده پایبند خواهد بود.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: امیدواریم وقتی در کرسی وزارت قرار گرفتند، فهم از منافع ملی را به ورزش تزریق کنند، ایشان می دانند که کسب یک مدال المپیکی از هزاران سخنرانی برای احیای هویت ملی مهمتر است. هاشمی از معاونت تربیت بدنی ملایر به بالاترین مقام مدیریتی حوزه ورزش رسیده است، هاشمی می داند تعهد به ملت ایران هزینه دارد و ایشان باید آمادگی پرداخت هزینه را داشته باشد.

باید در فصل بودجه به حوزه ورزش توجه شود

محمدمهدی فروردین نیز ضمن اعلام حمایت از کیومرث هاشمی، گفت: ما در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم و وزارت ورزش نباید با سرپرست اداره شود. در سال‌های گذشته بی‌توجهی به ورزش، موجب شده است که آسیب‌های بسیاری را در این حوزه متحمل شود. حال ورزش کشور خوب نیست. امروز پاشنه آشیل کشور شده است. امیدواریم با حضور آقای هاشمی این وضعیت بهبود یابد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: باید در فصل بودجه به حوزه ورزش توجه کنیم. خلاهای قانونی باید رفع شود. با توجه به سوابق درخشانی که آقای هاشمی دارند، ایشان می تواند این خلاها را برطرف کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های وزیر پیشنهادی، شناخت این حوزه در تمامی سطوح است.

وی گفت: امروز پشتوانه ورزش ما جوانان هستند و با تعاملی که هاشمی با وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها دارد، می‌تواند از ظرفیت‌های مغفول مانده به خوبی استفاده کند. وزیر پیشنهادی هیچ نقطه تاریکی در دوران مدیریت خود ندارد و دلیلی که بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس با این قاطعیت از وی حمایت می‌کنم، پاکدستی، صداقت و سوابق درخشان وی است.

وزیر پیشنهادی ورزش برنامه مدونی در سطوح مختلف برای بانوان، جوانان و روستاییان ارائه کرده است

احد آزادی خواه نیز در موافقت با هاشمی، گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که به مدیری مجرب، خانواده‌دار و عالم در حوزه ورزش و جوانان یعنی کیومرث هاشمی روی آورده و اکنون یک فرصت مغتنم به وجود آمده که ما بتوانیم از این فرصت استفاده شده برای حل مشکلات این حوزه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کمیسیون تخصصی فرهنگی با پیشنهاد رئیس جمهور، صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی را با دقت نظر بررسی کرده و هاشمی با معدل بالا توانسته نظر کمیسیون را جلب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه مدونی در سطوح مختلف برای بانوان، جوانان و روستاییان ارائه کرده است.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه وی دارای رزومه پُر و پیمانی است و می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند، اظهار داشت: هاشمی با انبوهی از تجارب مختلف آمده و می‌تواند مشکلات حوزه ورزش و جوانان را به درستی مدیریت کند.

چرا باید به نیرویی بازگردیم که ۳۰ سال در ورزش حضور داشته و خروجی نداشته است؟

مهرداد گودرزوند چگینی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی، اظهار کرد: در هیچ یک از برنامه‌های آقای کیومرث هاشمی موضوع ورزش و جوانان دیده نشده است. او که ۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌سازی ورزش حضور داشته است بگوید که در عملکرد چه خروجی برای ورزش و جوانان داشته‌اند. هاشمی شخصیتی موقر دارد و انسانی فهیم است اما خروجی او در ورزش و جوانان مورد توجه نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس افزود: در گزارش کمیسیون فرهنگی ذکر شده که با اخد تعهداتی از گزینه پیشنهادی با تصدی وزارتخانه توسط او موافقت کردند؛ اگر او به تعهدات عمل نکرد چه می‌شود؟ مگر در ورزش و جوانان در کشور نیرو نداریم؟ چرا باید به نیرویی بازگردیم که ۳۰ سال در ورزش حضور داشته و خروجی نداشته است.

وی عنوان کرد: آقای هاشمی در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده، نگفته است که در چابک سازی از کدام روش اجرایی استفاده خواهد کرد و راهکار اجرایی‌اش برای جلوگیری از مهاجرت قهرمانان ورزشی چیست؛ او همچنین اشاره‌ای به روش‌های حمایت‌ از جوانان نداشته‌ است. سیاست‌های کلی در برنامه‌های او دیده نمی‌شود. ما وزیری می‌خواهیم که رنگی نباشد و استقلالی یا پرسپولیسی نباشد بلکه حمایت‌کننده همه تیم‌ها باشد.

رویکرد صرف اقتصادی و درآمدزایی نسبت به سالن‌ها و اماکن ورزشی اصلاح شود

علی موسوی نیز در مخالفت با برنامه‌های هاشمی، گفت: کیومرث هاشمی از مدیران با تجربه ورزش کشور است که در مسئولیت‌های مختلف کارنامه قابل توجهی دارد. وی با مشکلات، کمبودها و چالش‌های حوزه ورزش آشنایی خوبی دارد و سال‌ها کار و فعالیت در بخش‌های مختلف از وی مدیری توانمند در عرصه ورزش ساخته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم ویژگی‌های قابل توجه هاشمی در عرصه مدیریت ورزشی، اما وی در سایر حوزه‌های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه‌های پیشنهادی نیز کاملاً مشخص است که در این قسمت که از بخش‌های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی است، برنامه امیدبخشی ندارد.

وی تاکید کرد: در توزیع منابع و اعتبارات در شاخص‌های مختلف شفافیت وجود ندارد، به ویژه نسبت به مناطق محروم و روستاها کم توجهی شده است و راهکارهای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در برنامه پیشنهادی هاشمی مشاهده نمی‌شود.

موسوی بیان کرد: در سایه مدیریت لیبرالی عده‌ای در عرصه ورزش، ورزش کردن برای عموم مردم به ویژه افراد با دهک‌های درآمدی پایین گران قیمت شده و خارج از توان و سبد خانوار بخش قابل توجهی از مردم است، لازم است نسبت به تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدیدنظر شود و رویکرد صرف اقتصادی و درآمدزایی نسبت به سالن‌ها و اماکن ورزشی اصلاح شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم علاوه بر توزیع عادلانه امکانات و منابع، در حوزه استعدادیابی حرفه‌ای و ورزش‌های قهرمانی نیز نگاه‌های عادلانه‌ای وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم به منظور تشویق جوانان و نوجوانان مناطق محروم، قهرمانان ورزشی را در قالب سرباز امنیه یا مشوق‌های مادی و معنوی در مقاطع مختلف به مناطق محروم و کم برخوردار روستاها اعزام کنید تا نسبت به شناسایی استعدادها و احصای مشکلات و کمبودها اقدام مؤثری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار