معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم:

آغاز به کار ۱۱ مدرسه نو‌ساز برای سال تحصیلی جدید در شهرستان رباط‌کریم

رباط‌کریم (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، از آغاز به کار ۱۱ مدرسه نو‌ساز در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم ۹۰ درصد برای شروع ماه مهر آماده است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار ۱۱ مدرسه نو‌ساز برای سال تحصیلی جدید در شهرستان رباط‌کریم

اباذر مکی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با آمادگی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم برای شروع سال‌تحصیلی جدید، بیان کرد: «آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳_۱۴۰۲، ۹۰ درصد برای آغاز ماه مهر آماده است.»

وی در ادامه فعالیت‌های این اداره را برای شروع سال تحصیلی جدید اینگونه برشمرد: «ابلاغ تمامی پرسنل اداری زده شده است و کلاس‌ها تکمیل ظرفیت شده‌اند. تمامی مدارس آمادگی لازم را برای شروع مدارس دارند. پروژه مهر نیز در اداره و مدارس به خوبی اجرا شده است.»

مکی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و فرمانداری شهرستان رباط‌کریم از مقرر شدن رنگ‌آمیزی و زیبا‌سازی دیوار‌ مدارس خبر داد و در ادامه گفت: «امسال در تلاش هستیم با کمترین دغدغه به استقبال مهر برویم تا دانش‌‌آموزان بتوانند با امکانات بهتر و بیشتری تحصیل کنند.»

این مسئول در ادامه از شروع مدارس نو‌ساز از مهرماه خبر داد و تشریح کرد: «با توجه به کمبود مدارس در شهرستان رباط‌کریم، امسال ۱۱ مدرسه اضافه شده است. ۷ مدرسه در پرند، ۱ مدرسه در نصیرشهر، ۱مدرسه در رباط‌کریم، ۱ مدرسه در آدران و ۱ مدرسه در پیغمبر آماده حضور دانش‌آموزان در سال جاری هستند. ان‌شاالله مشکل فضا را در سال‌تحصیلی آینده نخواهیم داشت، ولی برای سال‌های آینده به یک برنامه‌ریزی و پیش‌بینی نیازمندیم تا با کمترین دغدغه سال‌های تحصیلی بعدی را بتوانیم آغاز کنیم.»

مکی در ادامه بزرگترین مشکل را کمبود نیروی‌انسانی و معلم خواند و اذعان کرد: «بزرگترین مشکل ما که در کشور هم وجود دارد، کمبود نیروی انسانی و معلم است. ما برای نیرو‌های موظف ابلاغ زدیم و نیروها ساماندهی شدند. اما برای کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی، متوسطه و هنرستان فاقد معلم هستیم. با حضور نیرو‌های جدید سازمانی و انتقالی کلاس‌ها را نیز پر خواهیم کرد.»

وی عنوان کرد: «در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه و متوسطه دوم به شدت با کمبود‌ نیرو مواجه هستیم، با توجه به برگزاری آزمون و اضافه شدن نیرو‌های جدید ابتدایی، دبیری و هنرآموزها، همچنین اضافه شدن نیرو‌های انتقالی و با توجه به اینکه کمبود‌های دیگر نیروهای شاغل حق تدریس گرفتند، این مشکل در سال جاری حل خواهد شد و همه مستلزم اضافه شدن نیرو‌های جدید هستند.»

معاون توسعه‌ مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، در ادامه در بیان تعداد نیرو‌های استخدام جدید به آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم گفت: «طبق آمار پیش‌بینی کرده بودیم، ۲۲۰ نیرو در مقطع ابتدایی و ۲۰۰ نیرو در متوسطه اضافه خواهیم کرد؛ اما با توجه به سهمیه تعداد کمتری اضافه خواهند شد. امسال حداقل در مقطع ابتدایی۱۲۰ تا ۱۴۰ نیرو اضافه می‌شود. در متوسطه بین ۷۰ تا ۸۰ نیرو و ۱۴ نیروی سرباز معلم را نیز شاهد خواهیم بود.»

مکی خروجی نیرو‌های ورودی امسال را مثبت شمرد و با اشاره به اینکه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش نیرو نسبت به پارسال خواهیم داشت، مقدار بازنشستگان را اینگونه توضیح داد: « ۲۰۰ نیرو امسال بازنشسته شده‌اند و از مشمولین ۲۶۰ نیرو، ۶۰ نیرو امسال با استمرار فعالیت خود موافقت کردند.»

این مسئول، با اشاره به مشکلات دیگر در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: «منطقه محروم شهرستان رباط‌کریم به‌خاطر وجود مدارس روستایی با جمعیت پایین که تراکم جمعیت را پایین می‌آورد، مشکل ایجاد کرده است. مدارس داخل شهر با توجه به بافت از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند. یکی دیگر از مشکلات مدارس، فاقد نیروهای خدماتی بودن است. سال‌هاست نیروی خدماتی در مدارس دچار ضعف است که با چاره اندیشی و صحبت‌‌های انجام شده این مشکل حل خواهد شد.»

معاون توسعه‌ مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم از ساخت ۵ مدرسه برای سال‌تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ خبر داد: «در شهر‌ پرند به همت شرکت‌ عمران پرند کمبود فضای آموزشی نداریم، اما در نصیر‌شهر و حومه شهری رباط‌کریم، با توجه به تراکم دانش‌آموزان و عدم سازماندهی آنها این مشکل رایج است. با سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان، ۵ مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳، ۲ مدرسه در شهرک آبشناسان، ۱ مدرسه در آلارد و ۱ مدرسه در نصیر‌شهر ساخته خواهد شد.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار