معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان خبر داد:

افتخارآفرینی دانش‌آموزان نخبه‌ علمی پژوهش‌سرای شهید احمدی‌ روشن در ناحیه یک بهارستان

بهارستان یک (پانا) - معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان، پژوهش‌سرای شهید احمدی‌ روشن ناحیه یک بهارستان را قطب کشوری سلول‌های بنیادی کشوری خواند و از افتخار آفرینی ۹نفر از دانش‌آموزان این پژوهشسرا در رقابت‌های علمی جام رتبه‌سوم کشوری و کسب رتبه چهارم در انجمن علمی کشوری و رتبه پنجم در شاخه نجوم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی دانش‌آموزان نخبه‌ علمی پژوهش‌سرای شهید احمدی‌ روشن در ناحیه یک بهارستان

آیین تجلیل از نجبگان علمی پژوهشسرای شهید احمدی روشن با حضور معاون بازرسی سپاه شهرستان بهارستان، فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه‌یک منطقه‌بهارستان در محل این پژوهشسرا برپا شد.

سروان پاسدار سعید قلی‌‌زاده، معاون بازرسی سپاه شهرستان‌ بهارستان، ضمن اشاره به دستاوردهای کشور اظهار کرد: هر کشوری که بار علمی بیشتری را دارا بوده، پیشرفت کرده است؛ پیش از انقلاب ساده‌ترین امکانات را نداشتیم، حتی در هشت‌ سال دفاع‌مقدس سیم خاردار نداشتیم اما انقلاب باعث رشد کشور شد و در زمینه‌های متعدد بسیار پیشرفت داشته‌ایم که متاسفانه عوام اکنون فقط موضوعات موشکی را در نظر می‌گیرند، در حالی‌ که دستاورد‌های بسیار دیگری هم داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در کشور افزود: متاسفانه دشمن، ذهن جوانان ما را درگیر مشکلات اقتصادی می‌کند، البته ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم ولی دشمن تلاش می‌کند با بزرگنمایی این مشکل، جوان ما را از باقی مسائل غافل و ناامید کند، به همین علت، مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌های خود، از امیدواری و امید سخن گفنه‌اند، هدف دشمن این است که جوان ما را ناامید و مایوس کند و یا جوانان ما مهاجرت کنند.

در ادامه فاطمه‌ جباری، مدیر پژوهش‌سرای شهید احمدی‌روشن در خصوص دستاوردهای دانش‌آموزان در زمینه‌ی علمی اذعان کرد: دانش‌آموزان در کنگره‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری مشارکت می‌کنند و اساتید راهنما، دانش‌آموزان را برای این مسابقات آماده می‌کنند و تا به حال مقامات بسیار خوبی داشته‌ایم و حتی مقامات بین‌المللی را در کارنامه خود داریم و همچنین، ما در سال گذشته پنج‌رتبه که در کل شهرستان‌های استان تهران بود، سه‌رتبه را از آن خود کردیم.

جباری در خصوص مشکلاتی که برای‌ نخبگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی داشتیم که برای رقابت به کشور اندونزی سفر کردند و مقامات خوبی را برای کشورمان کسب نموده‌اند، تعدادی از دانش‌آموزان هم به دلیل مشکلات مالی نتوانستند برای رقابت علمی به این کشور سفر کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۸ پژوهش‌سرا در استان تهران موجود است که متأسفانه به دلایل عدم وجود فضای مناسب، برخی مناطق هنوز پژوهش‌سرا ندارند. ما با وجود نداشتن امکانات کافی، در اکثر رقابت‌ها، رتبه‌های اول تا سوم استان را کسب کردیم.

وی همچنین گفت: هر پژوهش‌سرایی یک قطب است و ما قطب سلول‌های بنیادی نماینده قطب کشوری هستیم و تعداد ۹نفر از دانش‌آموزان ما در رقابت‌های علمی افتخار آفرین بودند؛ در جام رتبه‌سوم کشوری و در انجمن علمی کشوری رتبه چهارم و در نجوم رتبه پنجم را کسب نمودند.

فاطمه جباری در پایان ضمن درخواست حمایت از مسئولین اظهار کرد: سطح علمی دانش‌آموزان ما قابل رقابت با دانشجویان دارای مدرک لیسانس و ارشد است؛ منتها ما یکسری مشکلات داریم، مهم‌ترین مشکل ما عدم فضای کافی برای پژوهشگران است و کمبود امکانات و تجهیزات علمی نیز از مشکلات حائز اهمیت ما می‌باشد و به دلیل عدم وجود فضای کافی، پتانسیل تبدیل به قطب کشوری سلول‌های بنیادی، حمایت مالی جهت ارتقا تجهیزات از سوی ریاست جمهوری را از دست دادیم، ما از ارگان‌های مختلف خواستار حمایت هستیم.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار