واکنش ایران به بیانیه‌های مداخله آمیز اخیر آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی در امور کشور

تهران‌(پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، به بیانیه های مداخله آمیز اخیر برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا در امور ایران و تحریم‌های اعمال شده از سوی آنها علیه برخی مسئولان، رسانه‌های خبری ایرانی واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران به بیانیه‌های مداخله آمیز اخیر آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی در امور کشور

ناصر کنعانی در واکنش به اقدامات امروز چند کشور معدود در اروپا و رژیم آمریکا که علاوه بر صدور بیانیه‌های مداخله آمیز، با اعلام تحریم‌هایی علیه برخی مسئولان، رسانه‌های خبری ایرانی و مدیران مسؤل آنها نیز همراه بود، اظهار کرد : متأسفانه برخی طرف‌ها که سوابق تاریخی کاملا تاریک و کارنامه‌ای مردود در موضوع حقوق بشر و زنان دارند، در اقدامی هماهنگ و در تلاشی مذبوحانه و نخ‌نما برای فتنه‌انگیزی در جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌های سیاسی بی ارزش منتشر و بر طبل تحریم های تکراری و بی اثر می کوبند.

وی با محکوم کردن این اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه و نمایش‌های مضحک و ریاکارانه، تأکید کرد: کشورهایی که بطور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود بویژه زنان و نیز اقلیتها، رنگین‌پوستان، بومیان و مهاجران می‌شوند و در قبال جنایات روزانه رژیم کودک‌کش صهیونیست هیچ گاه جسارت اعتراض واقعی و محکومیت آن را نداشته‌اند، حق ندارند نسبت به ملت ایران اشک تمساح بریزند.

کنعانی میزبانی این کشورها از چهره‌ها و گروه‌های منفور و جنایتکار نظیر فرقه تروریستی منافقین که دست آنها به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران و عراق آغشته است، دعوت از آنها جهت برگزاری تجمعات و دادن تریبون به آنها را بیانگر دروغ بودن ادعاهایی چون حمایت از حقوق مردم ایران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح اقدامات غیرحقوقی و غیردیپلماتیک این رژیم ها اظهار کرد: سیاستمداران اروپایی بهتر است هر چه زودتر این واقعیت را بپذیرند که تداوم این رفتارهای غیرسازنده، به هیچ وجه در جهت منافع آنها نیست و باید سیاست جدیدی مبتنی بر احترام به ملت بزرگ و متمدن ایران ، حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و امنیت و منافع مشترک طرفین را طراحی و اجراء نمایند. بدیهی است ملت دارای بصیرت ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مسؤل امنیت، در ایجاد امنیت عمومی برای ملت ایران، تحت تاثیر تبلیغات و اقدامات مغرضانه طرفه های غربی قرار نخواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار