دلیل کندی اینترنت در روزهای اخیر چه بود؟

تهران (پانا) - علت کاهش سرعت اینترنت در نیمه‌شب از زبان وزیر ارتباطات، اتصال بیش از ۷۷۰ روستای جدید سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات و پایان انتظار دوستداران گوشی اپل برخی از مهم‌ترین خبرهایی بودند که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته منتشر شد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دلیل کندی اینترنت در روزهای اخیر چه بود؟

به گزارش ایسنا، هفته گذشته خبرهایی مبنی بر اختلال در ایتنرت در بامداد روز دوشنبه منتشر شد؛ به دنبال این موضوع شرکت ارتباطات زیرساخت اواسط هفته اطلاعیه ای در این زمینه منتشر کرد. این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرد به منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تأمین و مراحل جایگزنی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است. این شرکت همچنین تأکید کرد براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد)، در قالب down time فنی انجام می‌شود.

موضوعی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره کرد و گفت: درحال توسعه شبکهٔ هستهٔ مخابراتی کشور هستیم. تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد و ظرف شش‌ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه می‌کنیم. این کار معمولاً در نیمه‌شب انجام می‌شود و برخی مناطق به‌دلیل ارتقای شبکه حدود ساعت ۱ الی ۲ شب اختلالات محدودی خواهند داشت.

وی همچنین افزود: کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اپراتورها اطلاع‌رسانی شده بود اما تاکید داریم عموم مردم هم در جریان این امر باشند.

اتصال بیش از ۷۷۰ روستای جدید سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات دیگر خبر مهمی بود که در هفته گذشته منتشر شد. شبکه ملی اطلاعات از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند روند اتصال روستاها به اینترنت را تسریع کند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین اهداف این شبکه را می‌توان برقراری عدالت اجتماعی با اتصال روستاها به اینترنت نام برد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، دسترسی روستاها به اینترنت مهم در صدر برنامه‌های مسئولان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. در همین رابطه از سوید مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد طی دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان، ضمن ۱۲۰۰ کیلیومتر فیبرکشی، بیش از ۷۷۰ روستای جددی در استان سیستان بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر شد می توان به چند نکته مهم در استفاده از شبکه هوشمند اشاره کرد. شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس‌های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند. سرویس‌های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می‌توانند از آن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان‌ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

در این رابطه داوود زارعیان - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بخش از گلایه شهروندان از تعرفه این شبکه به جا و درست است، تشریح کرد: بخشی از گله‌ها درست است اما با توجه به اینکه از همان ابتدا تعرفه به مشترک اعلام می‌شود، پیشنهاد ما این است که مشترکان حتما دقت لازم را داشته باشند و اگر واقعا از سرویس ناراضی‌اند، استفاده نکنند. در کل نسبت به آن چیزی که در بیرون جامعه اتفاق می‌افتد، تعرفه بالایی نیست و اگر شخصی مشاوره حضوری در زمینه حقوقی داشته باشد، باید هزینه بیشتر از آن پرداخت کند.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد درصورتی که مشترکان از این سرویس گله داشته باشند، می‌توانند با مرکز تماس مخابرات تماس بگیرند یا به صورت حضوری مراجعه کنند اما توصیه ما این است، اگر از شرکت ارائه دهنده خدمت ناراضی هستند، با ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تماس بگیرند.

با نزدیک شدن به پایان هفته انتظار دوستداران گوشی اپل هم به پایان رسید چراکه روز سه شنبه اپل مدلهای سری آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹ را رونمایی کرد. اپل در این مراسم که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، چهار مدل آیفون ۱۵ شامل مدل استاندارد آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را معرفی کرد که با پورت شارژ یو اس بی سی، عرضه شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار