مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است

مدرسه، کانون توسعه و تکامل است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: معلمان، اساس اصلی در تربیت دانش آموزان متعهد و انقلابی در جامعه هستند. همکاران ما نیز در تلاش هستند تا دانش آموزانی متعهد، ارزشی، انقلابی و در سطح نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رسالت آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است

سیدجمال وزیری محبوب، در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، با عنوان این مطلب که آموزش و پرورش استان سمنان در سطح استان در سال تحصیلی 1402_1403 ، آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید را در سطح 1198 آموزشگاه و با حضور بیش از 130 هزار دانش آموز و قریب به 11 هزار و 200 نفر از همکاران برای آینده سازان نظام جمهوری اسلامی دارد، گفت: باید همه نهادهای متولی نظام تعلیم و تربیت پای کار باشند.

وی با اشاره به این که پروژه مهرماه از اردیبهشت ماه ابلاغ شده است، افزود: همکاران ما با سخت کوشی و اهتمام جدی تلاش کردند تا تمام مسائل و مشکلات مهر سال گذشته را مرتفع کرده و تمام همّتشان این است که ما بهترین شرایط را برای نونهالان و آینده سازان میهن اسلامی خودمان فراهم کنیم تا بتوانیم دانش آموزی را در تراز جمهوری اسلامی، متعهد، ارزشی و انقلابی، تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی بدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: ما امسال برای اولین بار در سطح استان، شعاری را با خِرد جمعی و همفکری با عنوان «مِهر مهدوی، معلم تمدن ساز و مدرسه صالح» انتخاب کردیم و هدفمان این است که این شعار را در تمام برنامه های آموزشی، پرورشی و تربیتی خودمان سرلوحه قرار داده و انشاءالله تا پایان سال، به این شعار تمسّک می جوییم و سعی می کنیم در پیوست تمام برنامه های خودمان داشته باشیم.

وزیری با عنوان این مطلب که ارتقاء شاخص های کیفی در همه ابعاد و ساحت های آموزشی و تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و توصیه ها و سفارش های اکید ایشون در اردیبهشت ماه در دیداری که با معلمین داشتند انشاءالله سرلوحه برنامه های ما در سال تحصیلی پیش رو خواهد بود، تصریح کرد: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی(ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

وی ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها 12 درصد از وقت دانش آموزان را به خودش اختصاص داده و 88 درصد دیگر در اختیار جامعه و نهادهای تربیتی است، خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت استفاده کرده و دانش آموزی که در تراز نظام جمهوری اسلامی است، تحویل جامعه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: بنده معتقد هستم که باید در آموزش و پرورش اجتماعی سازی کنیم و برای این امر باید همه دستگاه های متولی و مرتبط نظام تعلیم و تربیت پای کار باشند؛ چرا که اجتماعی کردن و اجتماعی پذیری فرزندانمان، یک اصل مهم در جامعه امروز است.

وزیری با اشاره به اینکه تکه ای سفت در محفوظات و آموزش نمی تواند ناجی دانش آموزان ما باشد، گفت: برای اینکه ما بچه های اجتماعی پذیر و جامعه پذیر بار بیاوریم، باید در انتقال فرهنگ صحیح اسلامی و زنده کردن احساس هویت دینی و ملی فرزندانمان تلاش کنیم. باید سعی کنیم ارزش های اسلامی را به فرزندانمان منتقل کرده و آداب و رسوم و سنت های پسندیده ای که یادگاران گذشته ما است را نیز به بچه های خودمان به درستی منتقل کرده و از یک توسعه متوازن برخوردار باشیم.

وی با عنوان این مطلب که برای اجتماعی سازی باید مشارکت جویی کرد و برای این امر، باید همه دلسوزان نهاد آموزش و پرورش را پای کار بیاوریم، گفت: پیوند مسجد و مدرسه و تعامل با مراکز کرامت آفرین به عنوان یک استراتژی برای ما است که باید آن را حفظ کنیم.

مدرسه، کانون توسعه و تکامل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدرسه را کانون توسعه و تکامل می دانیم و مسئولین باید همتشان این باشد که تمام اتفاقات خوب در بستر مدرسه باشد، گفت: دانش آموزان ما باید به گونه ای تربیت شوند که جهانی بیندیشند ولی منطقه ای عمل کنند. ما به دانش آموزانی به هوش بین المللی نیاز داریم تا شعار آموزش و پرورش برای همه در جهت توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را تحقق ببخشیم.

وزیری افزود: ایجاد ساختارهای مردم سالار و مردمی کردن آموزش و پرورش یک اصل دیگر ما است. ما باید سازمانمان را از یک سازمان نتیجه گرا به یک سازمان فضیلت گرا تبدیل کنیم؛ یعنی عدالت، تقوا و آموزش ارزش های اسلام ناب محمدی برای ما یک اصل است.

وی در پایان جلسه، با اعلام خبرهای خوش خاطرنشان کرد: تمام مطالبات فرهنگیان ما تا اوایل مهرماه پرداخت می شود. همچنین در هیئت دولت، تلاش بر این است حق التدریس معلمان ماه به ماه پرداخت شود؛ چرا که تمام همّ و غمّ دولتمردان ما در سطح عالی و در سطح استان این است که ما انشاءالله یک مهر باشکوه و بیادماندنی را برای همکاران و دانش آموزانمان رقم بزنیم.

دانش آموز خبرنگار: تینا صیفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار