دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد؛

دومین اجلاسیه ‌کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌27 شهریور برگزار می‌شود

برنامه «نوجهان» ‌روز ۲۸ شهریور امسال در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد

تهران‌ (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره این اتحادیه در ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دومین اجلاسیه ‌کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌27 شهریور برگزار می‌شود

حسین تاریخی در نشست خبری خود که به‌مناسبت برگزاری اجلاسیه دوم از چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و اولین همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: مراسم افتتاحیه اجلاسیه دوم چهاردمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی از روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در اردوگاه شهید‌باهنر تهران آغاز می‌شود و تا ۳۰ شهریور میزبان دانش‌آموزان منتخب اتحادیه انجمن‌های اسلامی از سراسر کشور خواهیم بود‌.

وی ادامه داد: در این اجلاسیه تلاش می‌شود تا مروری بر سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قرار است در طول سال تحصیلی جدید توسط انجمن‌ها انجام شود، داشته باشیم. همچنین نظرات دانش‌آموزان نیز در این خصوص پرسیده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا این نظرات با مسئولان کشوری و لشگری که در این اجلاسیه حضور می‌یابند در میان گذاشته شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه نقد کتاب‌های درسی و کنکور موضوع اصلی کنگره است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این موضوعات ان‌شالله با حضور مسئولان مورد پیگیری جدی قرار می‌گیرد تا موجبات برطرف کردن دغدغه‌های دانش‌‌آموزان فراهم شود.

تاریخی در ادامه با اشاره به همایش بین‌المللی نظم نوین جهانی(نوجهان)، خاطرنشان کرد: موضوع نظم جدید جهانی از جمله موضوعات مدنظری است که برای شروع در سه محور اصلی افول ابر قدرت‌های اسمی؛ به‌صورت مشخص آمریکا، موضوع انتقال قدرت از غرب به شرق و موضوع پرداختن به روحیه مقاومت و ایستادگی که جزو ویژگی‌های بارز ملت‌هایی است که به افق‌های روشن دست یافته‌اند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوعات با حضور دانش‌آموزان عزیز مورد بررسی علمی و پژوهشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: براساس فراخوان داده شده درباره نظم نوین جهانی ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد، همچنین دانش‌آموزانی که توان ارائه بحث داشتند نیز دعوت شدند تا نظرات‌ آن‌ها بررسی شود و در خلال همایش نوجهان از آن‌ها بهره ببریم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: برنامه نوجهان در روز ۲۸ شهریور امسال و در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود که میزبان مقامات لشکری و کشوری خواهیم بود.

تاریخی با بیان اینکه سال جدید تحصیلی از نظر محتوایی و فهم محتوای عمیق اجتماعی نسبت به‌ سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود، گفت: سال گذشته به‌صورت جدی شاهد نقش‌آفرینی دانش‌آموزان بودیم و نشان دادند که همانند دانش‌‌آموزان قبل و بعد از انقلاب، قشر تاثیرگذار در مناسبات جامعه هستند. در حال حاضر نیز در نقطه‌ای قرار داریم که دانش‌آموزان به‌‌دنبال پررنگ کردن این نقش هستند.

وی یادآور شد: ایفای نقش صحیح دانش‌آموزان در موضوع نظم نوین جهانی موجب می‌شود تا آن‌ها نقش خود را در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر کنند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد در جای جای جهان به‌صورت جدی جوانان ما در معرض بررسی افکار عمومی قرار دارند و در مسیر تحولی دنیا قرار داریم. هوشمندی نسل آینده این است که در این تغییر و تحولات نقش خود را بیابند و برای رسیدن به نقطه مطلوب گام‌های جدی را بردارد.

تاریخی تاکید کرد: ان‌شالله این همایش نقطه تحولی خوبی خواهد بود و تلاش نوجهان این است که ارتباط خوبی را بین نوجوانان و جهان جدید برقرار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار