مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

نهضت سواد‌آموزی بخش جدایی‌ناپذیر آموزش و پرورش است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هرکشور را کاهش آمار بیسوادی عنوان کرد و گفت سواد‌آموزی بخش جدایی‌ناپذیر آموزش و پرورش است که باید فراتر از سیستم بروکراتیک اداری به آن نگریست.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سواد‌آموزی بخش جدایی‌ناپذیر آموزش و پرورش است

مسعود سعادتی در همایش گرامیداشت سالروز جهانی سواد آموزی ضمن تبریک روز سواد آموزی و تسلیت ایام و قبولی طاعات و عبادات در این ایام گفت: مهم ترین شاخصه در اندازه گیری میزان توفیق تعلیم و تربیت یک کشور، میزان باسوادی آن کشور است که سیاست نظام آموزشی آن کشور را مشخص می کند.

وی افزود: اگر کشوری بزرگترین توفیقات اقتصادی و رفاهی را دارا باشد اما آمار بیسوادی در آن کشور بیشتر باشد جای شک دارد.

سعادتی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در رابطه با تشکیل نهضت ستود آموزی گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی از اولین دستورات امام بود که آن را با کلمه نهضت همراه کرد که فراتر از کار اداری است.

وی افزود: آنچنان که تاریخ نشان می‌دهد نهضت سواد آموزی روزگاری بعد از انقلاب، ادبیات قالب تمام خانواده ها شده بود و آسیب هایی را به به همراه داشت که هماهنگ نبودن نهضت سواد آموزی و آموزش پرورش از آسیب های این نهضت بود.

سعادتی اذعان کرد: اولین مهارتی که در نظام آموزش و پرورش به دانش آموز آموخته می‌شود سواد آموزی است که شامل چهار بخش خواند،نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است.

وی ادامه داد: افرادی که در سواد آموزی کار می کنند باید با عشق و علاقه کار کنند تا در این حوزه شاهد پیشرفت باشیم.

سعادتی همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی را از شاخصه های پیشرفت در نهضت سواد آموزی دانست و گفت: برای پیشرفت در نهضت سواد آموزی باید دو نهاد آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی همکاری های لازم را داشته باشند.

سعادتی در پایان به عنوان های لازم برای موفقیت در حوزه سواد آموزی اشاره کرد و افزود: اولین کار لازم و واجب برای موفقیت سواد آموزی، نوشتن برنامه شتاب بخشی برای بالا بردن میزان با سوادی است و لازمه آن داشتن آمارهای دقیق در این زمینه است.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار