معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

اجرای طرح فراگیر در مدارس با هدف جذابیت فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی/فیلم

اسلامشهر(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، هویت، رشد اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و جذابیت فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی دانش‌آموزان را از جمله اهداف اجرای طرح فراگیر در مدارس برشمرد و از اجرای طرح فراگیر در مدارس با هدف جذابیت فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح فراگیر در مدارس با هدف جذابیت فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی/فیلم

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در کارگاه تخصصی، توانمندی معاونین پرورشی مدارس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر که در مرکز امامت اردوگاه شهید غلامی سپاه سیدالشهدا(ع) منطقه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: تلاش کردیم در سال تحصیلی گذشته حجم زیاد بخشنامه‌ها کاهش پیدا کند و امور هر مدرسه به مناطق و واحدهای آموزشی سپرده شود و در این راستا از موازی‌کاری درحوزه‌های فرهنگی و هنری نیز جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: برای سال تحصیلی جدید در نظر داریم، طرح فراگیر را با هدف جذابیت در فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و در قسمت‌هایی از جمله خردورزی، با محوریت برگزاری گفتگوی دانش‌آموزی و پرسش و پاسخ به سوالات آنان را اجرا کنیم و مبحث خردورزی موجب هویت، رشد اجتماعی، مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در زمینه سایر موارد طرح فراگیر، دانش‌آموزان می‌بایست حداقل دو روز درسال و در یک مکان مناسب در اردویی شرکت کنندو در کنار این مورد، نماز اول وقت هم با همت معاونین پرورشی، مدیران و دبیران مدارس اجرا گردد.

وی تأکید کرد: شادی و نشاط بخش مهمی از فعالیت‌های طرح فراگیر است و دانش‌آموزان با نظارت معاونان پرورشی می‌بایست در راستای شکوفایی استعدادهای خود در مسابقات مختلف و جشنواره‌ها شرکت کنند و از سوی دیگر اگر در مدارس برنامه دیگری هم قابل اجرا باشد که از جدابیت برخوردار باشد و با هزینه کم همراه باشد، استقبال خواهیم کرد.

دهنوی در زمینه اجرای طرح هر مدرسه، یک خبرنگار و حضور دانش‌آموز، خبرنگاران پانا در واحدهای آموزشی خاطرنشان کرد: طرح هر مدرسه، یک خبرنگار، فعالیت بسیار خوب جهت رشد استعدادهای دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی و است که با جذب دانش‌آموزان جدید و آموزش اصول خبرنگاری در راستای برنامه‌های خبرگزاری دانش‌آموزی پانا در حال اجرا می‌باشد و در اصل دانش‌آموز، خبرنگار ما در واحدهای آموزشی انعکاس دهنده اخبار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هستند.

شایان ذکر است، در این جلسه مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وکارشناسان اداری و واحدهای پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر نیز حضور داشتند

خبرنگاردانش‌آموز: نگین حسین‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار