معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد:

مدیر واحد آموزشی، مهم‌ترین عنصر سیاستگذاری و راهبری جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش است/فیلم

اسلامشهر(پانا)-معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان‌های استان تهران، مهم‌ترین نقش مدیر در واحدآموزشی را سیاستگذاری، راهبری تحقق اهداف آموزش و پرورش و تسهیل‌گری برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر واحد آموزشی، مهم‌ترین عنصر سیاستگذاری و راهبری جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش است/فیلم

مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در جریان برگزاری جلسه تخصصی توانمندسازی معاونان متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر که در سالن اجتماعات مرکز امامت اردوگاه شهیدغلامی سپاه سیدالشهدا(ع) منطقه انجام شد، در سخنانی اظهار کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که شهرستان‌های استان تهران دارای شرایط خاص از لحاظ مهاجرت، آموزش و پرورش و سایر موارد هستند، می‌بایست شاخص‌هایی را برای ادامه فعالیت در مناطق از جمله، توسعه مهارت، توجه به تحصیل افراد در رشته‌هایی که منطقه نیاز دارد، نیروی انسانی،کیفیت آموزشی و تحلیل از خروجی‌های مسائل تعلیم و تربیت را در نظر گرفت.

وی افزود: از کف مدرسه تا ستاد کاری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی تصمیمات در واحد آموزشی توسط مدیر اجرا می‌گردد و مدیر نقش اصلی تعلیم و تربیت را در نظام آموزشی بر عهده دارد و مهم‌ترین عنصر سیاستگذاری در مدرسه و راهبری تحقق اهداف آموزش و پرورش است و نقش‌ مدیر در واحد آموزشی موجب می‌شود که سیاست راهبردی و تسهیلگری داشته باشد.

تاجیک تصریح کرد: از سوی دیگر مدیر در سیستم آموزش و پرورش می‌بایست مطالبه‌گری از نظام تعلیم و تربیت، دبیران، اولیا و دانش‌آموزان داشته باشد و در کنار مدیر، معاونان آموزشی نیز خود یک مدیر هستند که می‌توانند در تحقق اهداف آموزش و پرورش از نقش بسزایی برخوردار باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود و در رابطه با بازگشایی مدارس در مهر 1403-1402 خاطرنشان کرد: با تمام تلاش همکاران در اداره کل و مناطق تقریباً کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی نخواهیم داشت و با تمهیدات اتخاذ شده درستاد پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: ستاد پروژه مهر اداره کل شهرستان‌های استان تهران پیگیری پروژه‌های سفر ریاست‌جمهور در زمینه احداث مدارس جدید و مدارس تعهد شده توسط اداره کل نوسازی مدارس در شهرستان‌های استان تهران است و در راستای تأمین نیروی انسانی نیز از نیروهای حق‌التدریس بازنشسته، افرادماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در این جلسه که مدیر آموزش و پرورش،معاون آموزش متوسطه و پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناسان آموزش متوسطه و نماینده فضای مجازی نیروی‌انتظامی حضور داشتند سخنرانان به تبیین نقش معاونان آموزش متوسطه‌در مدارس پرداختند و از معاونان برتر واحدهای آموزشی نیز تجلیل شد.

خبرنگاردانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار